וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים מחמיר: רשות המים מתכוונת לקצץ ב-2009 מחצית המים שנותרו לחקלאות

עמירם כהן

5.5.2008 / 20:18

החקלאים הודיעו כי ידרשו פיצוי כספי מלא על הקיצוץ

הקצאת המים השפירים לחקלאות ממערכת המים הארצית, תסתכם ב-2008 ב-454 מיליון מ"ק בלבד, כ-45% ממכסת המים "ההיסטורית" שאושרה לחקלאים ב-1989. בכוונת רשות המים לקצץ ב-2009 עוד 200 מיליון מ"ק מהמים לחקלאות ולהותיר לחקלאים ממערכת המים הארצית כ-250 מיליון מ"ק בלבד.



כמו כן בכוונת הרשות לאשר בממשלה איסור מוחלט על השקאת מדשאות וגינון ציבורי ופרטי. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל יוסטה בלייר, אמר בתגובה כי החקלאים מודעים למצב החמור במשק המים אך לא יסכימו להיות הסקטור היחיד שישלם את המחיר ויתבעו כי כל הציבור יתגייס לחסכון במים כדי להציל את משק המים מקריסה. עוד אמר כי החקלאים יתבעו מהממשלה פיצוי כספי הוגן ומלא על הקיצוץ שיפגע פגיעה כלכלית אנושה באלפי חקלאים באזורי הארץ בהם אין עדיין תחליף למים שפירים.



דובר רשות המים אמר בתגובה כי ניתוח מצב משק המים, העלה כי משבר המים יוחמר מאוד ב-2009, אם לא יבוצע קיצוץ נוסף וינקטו צעדי חסכון משמעותיים נוספים על אלה שיינקטו השנה. עוד אמר כי עדיין לא הוחלט על ממדי הקיצוץ הנוסף במים לחקלאות אך הוא יהיה משמעותי מאוד. עוד אמר כי ברור לחלוטין שיהיה צורך לנקוט צעדי חירום נוספים ובהחלט נשקלת הצעה לאסור לחלוטין השקיית גינון ציבורי ופרטי, בכלל זה מדשאות ופארקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully