וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום בתיק "רמדיה" יוגשו בקרוב

תומר זרחין

5.5.2008 / 20:30

העבירה המיוחסת היא "מעשה העלול להפיץ מחלה"

לפני כשנה וחצי שלחה פרקליטות מחוז המרכז הודעות על הזכות לשימוע לקראת הגשת כתבי אישום נגד שמונת החשודים בפרשת רמדיה, בהם חמישה עובדי משרד הבריאות. השלושה הנוספים שימשו כבכירי החברה. ההודעה נשלחה לד"ר דורית ניצן-קלוסקי, ששימשה כמנהלת שירות המזון הארצי, ולארבעה מפקחים בתחנות ההסגר בנמלי אשדוד וחיפה, שתפקידם היה לבדוק את המזון המיובא לארץ: נסרין חורי, יוסף חסקל, ברטה שוום, וראיסה פרברוב.



עם כניסתו לתפקיד, התבקש לדור על-ידי מנכ"ל המשרד לבחון פעם נוספת את ההיבטים הקשורים להעמדת עובדי המשרד לדין. לצורך כך נפגש לדור פעמיים עם הנהלת המשרד ואף קיים התייעצויות פנימיות בפרקליטות, ולבסוף הגיע למסקנה שלא לשנות את ההחלטה.



שלושה מהתינוקות שהוזנו בתחליף החלב הצמחי ששיווקה החברה מתו, ויותר מ-20 נפגעו, לאחר שעל-פי כתב האישום, הוויטמין החיוני B1 (תיאמין) הוצא מתערובת הוויטמינים שהוספה לתחליב החלב של רמדיה במהלך ייצורה במפעלי הומנה. עם זאת, רמדיה לא הודיעה על כך לציבור, ואף הציגה מצג שווא כשהדפיסה על גבי אריזות הפורמולה הרכב ויטמינים שונה מזה שהאריזות הכילו בפועל.



העבירה המיוחסת לעובדי המשרד היא "מעשה העלול להפיץ מחלה" בגין מילוי תפקידם בדרך רשלנית, תוך הפרת חובתם המקצועית. העונש המירבי על עבירה זו הוא שלוש שנות מאסר. העובדים יועמדו לדין כיוון שהפורמולה לא נבדקה כראוי בתחנת ההסגר למזון, ומשרד הבריאות לא וידא שתרכובת המזון שנשלחה ממפעלי הומנה בגרמניה אכן מכילה הרכב ויטמינים התואם את הנטען על האריזה.



מצבם של חלק מהתינוקות השתפר לאחר מתן מנה של המרכיב שהיה חסר בפורמולה הצמחית בה הוזנו, ואילו אחרים נפגעו לצמיתות, ולחלקם נגרמו נזקים מוחיים קשים. היצרנית, חברת הומנה, ניהלה מגעים משפטיים לפיצוי משפחות התינוקות הנפגעים.



שלושת בכירי רמדיה נגדם צפויה הגשת כתבי האישום הם גדעון לנדסברגר, ששימש מנכ"ל החברה משנת 1999, משה מילר, ששימש יו"ר קבוצת החברות של רמדיה ופרדריק בלק, ששימש מנהל מחקר ופיתוח ואיכות וכן טכנולוג המזון הראשי של החברה. הם יואשמו, בין היתר, בגרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות.



בשל החשיבות הציבורית של התיק וחומר הראיות הרב בו, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לקיום ההליך בהרכב של שלושה שופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully