וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבל טלקום ניצלה מצב שוק ה-VOIP והורידה משמעותית מחירי הצעות ספקים וחוזים טכנולוגיים

ערן גבאי

16.10.2001 / 15:53

כך נודע ל-TheMarker.com; ניסים אלפיה, מנכ"ל תבל טלקום: "נקבעו מחירים אטרקטיוויים"; "VOIP בשילוב מתגי סירקט סוויץ' יכול להיות מסחרי מחר בבוקר"

תבל טלקום ניצלה את מצב שוק ה-VOIP ובעיית הבשלות של הטכנולוגיה להורדה משמעותית במחיר שדורשים הספקים המתמודדים במכרז להקמת פתרון הטלפוניה על גבי רשת הכבלים ולפתיחת חוזים טכנולוגיים, כך נודע ל-TheMarker.com.

ניסים אלפיה, מנכ"ל חברת תבל טלקום, הסכים רק לומר ש"נקבעו מחירים אטרקטיוויים".

ארבע החברות המתמודדות במכרז ספק הטלפוניה בכבלים הן נורטל, אלקטל, לוסנט וסימנס. ל-TheMarker.com נודע כי הצעתה של האחרונה נחשבת לפחות אטרקטיווית מבין ארבע ההצעות.

מדובר כי בשלב ראשון תהיה רשת IP המשולבת עם מתגי סירקט סוויץ' ורק בשלב שני יבוצע שינוי בתוכנה שבמתגים והרשת תהפוך ל-Pure IP.

אלפיה טוען כי "VOIP בתצורה המשולבת שלו (עם מתגים העובדים בסירקט סוויץ') יכול להיות מסחרי מחר בבוקר. למעשה, תוך חצי שנה עד שמונה חודשים ניתן לספק את השירות, כשנותר לקבוע מי הזוכה במכרז, להתקין את הרשת ולבצע את שלב הניסוי".

בהקשר זה מציינים גורמים בשוק כי יש לקחת בחשבון שתבל טלקום, שהאג'נדה המרכזית שלה היא הטלפוניה בכבלים, צריכה להוכיח שהיא ייצרה שווי, שאחרת לא יהיה בה חפץ.

"טרם קיבלנו החלטה לגבי הזוכה במכרז מאחר שבעלי המניות לא מוכנים להיכנס להשקעה בטלפוניה קודם שיאושר להם המיזוג המלא, אומר אלפיה ומוסיף, "הבעיה היחידה שקיימת מבחינת בשלות הטכנולוגיה היא רק בעיית 'תכונות המנוי' - משמע הפונקציות שהמתגים יוכלו לתמוך בהם".

באשר לשדרוג המערכת ל-Pure IP, אומר אלפיה כי "הדלתא הכספית שבשינוי שכזה שולית".

גורמים בשוק מציינים כי אכן סביר שלאור מצב השוק יסכימו הספקים לבצע את השינוי הדרוש בתוכנה עבור מי שרכש את פתרון הביניים דרכם במחיר אפסי.

עם זאת, אותם גורמים מציינים כי לא נכון להתעלם מבעיית העכבות שבטכנולוגיית ה-VOIP (השהיה של כחמישית שנייה) וכי עד אשר התקן הבינלאומי, דוקסיס 1.1, הנכנס לרשימת התקנים המקובלים בימים אלה והמגדיר חסם תחתון לכמות מידע בכל מתג בזמן נתון, לא יירשם כתקן וחברות מקדימות יבצעו בו את שלבי הניסוי שלהן, לא ניתן יהיה לספק פיתרון טכנולוגי ראוי ל-VOIP.

לאור זאת, מעריכים גורמים בשוק כי לא ניתן יהיה לספק פיתרון ביניים מבחינה טכנולוגית קודם אמצע 2002 ו-Pure IP בשלב המוקדם ביותר ב-2003.

כיום סובל השוק מעצירה ברכישת ציודי IP ומידת המחויבות של הספקיות הגדולות לטכנולוגיה עומדת במבחן.

באשר לחוזים הטכנולוגיים ידוע כי אלה נמצאים בשלב ה-RSP - שלב של דו שיח טרם חוזה חתום, וכי החברות הסכימו להורדת מחיר משמעותית. ידוע כי בעולם צומצמו ההשקעות ההוניות בתחום בכ-18%-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully