וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודות הסל יחויבו לפרסם את הנכסים המגבים וגובה החשיפה

אתי אפללו

6.5.2008 / 8:13

רשות ני"ע פירסמה הנחיה המרחיבה את הגילוי שלו מחויבות מנפיקות תעודות הסל



רשות ניירות ערך מרחיבה את הגילוי שנדרשות לתת חברות שמנפיקות מכשירים פיננסיים, כגון תעודות סל, תעודות פיקדון, איגרות חוב מובנות, תעודות מורכבות, תעודות בחסר ותעודות סחורה.



טיוטת הנחיה שפירסמה הרשות אתמול מתייחסת לשורה ארוכה של נתונים כלכליים שחברות אלו יצטרכו לספק ביחס לניירות הערך בדו"ח הדירקטוריון בדו"חות הכספיים.



בין השאר יצטרכו החברות לספק תיאור זכאות בפועל של המחזיקים בתעודות לדמי השתתפות, או לתקבולים נוספים, ככל שהם קיימים, ובהתייחס לסוג הנכסים המגבים. פרט נוסף שנדרש הוא פירוט שינויים שנעשו בתנאי נייר הערך ומועדם (למשל, קביעה בראשונה שבתעודה ייגבו דמי ניהול).



כן נדרש פירוט היקף זכות ההמרה של המחזיק, לרבות מגבלות על זכות ההמרה, פירוט היקף זכות ההמרה של המנפיק ותיאור נוסחת ההמרה. ציון סך חוב מונפק בערך נקוב, מהו השווי הכספי בידי הציבור בשקלים (לפי המחיר בבורסה) וציון שווי כספי שבידי הציבור בשקלים (לפי הערכת שווי).



כן צריך לציין צבירה לתעודה בשקלים ובערך נקוב בתקופה האמורה, מחזור יומי ממוצע לתעודה בשקל ובערך נקוב, פירוט עמלת הניהול במועד הרלוונטי, פירוט טווח עמלות הניהול האפשריות, פירוט עמלת ההמרה במועד הרלוונטי, פירוט טווח עמלות ההמרה האפשריות, וכן תיאור הנאמן לתעודות להנפקה.



עוד מבקשת הרשות תיאור מפורט של מדיניות ההשקעה של החברה, לרבות גובה חשיפה מקסימלי. החברות יצטרכו גם לתת תיאור של הנכסים המגבים שבהם רשאית החברה להשקיע, תיאור מנגנון השיערוך של הנכסים המגבים, וכן פירוט אחזקה בנכסים לא סחירים, ככל שהם קיימים, ומנגנון השיערוך שלהם.



רשות ניירות ערך מפרטת בהצעתה כי "התפתחותם ושכלולם של שוקי ההון הגלובליים מובילה לפיתוח מכשירים פיננסיים רבים וחדשים. מקום של כבוד תפסו בישראל תעודות הסל שהן מכשיר השקעה פופולרי - הן למשקיעים הפרטיים הן למשקיעים המוסדיים.



עד היום הושקו בשוק ההון הישראלי יותר מ-250 תעודות סל נפח המסחר היומי בהן הוא כ-25% מנפח המסחר הכולל בבורסה.



מעבר לתעודות הסל, מוצעים חדשים לבקרים מכשירים פיננסיים נוספים שבבסיסם הם תעודות התחייבות, כגון תעודות פיקדון, איגרות חוב מובנות, תעודות מורכבות, תעודות בחסר ותעודות סחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully