וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי חומרי הניקוי צפויים לעלות בכ-10%

עדי דברת

6.5.2008 / 8:47

אחרי התייקרות מחירי האורז, הלחם, השמן, המלח, הדלק ומוצרי יסוד נוספים, גם מחירי חומרי הניקוי צפויים לעלות בזמן הקרוב

אחרי התייקרות מחירי האורז, הלחם, השמן, המלח, הדלק ומוצרי יסוד נוספים, גם מחירי חומרי הניקוי צפויים לעלות בזמן הקרוב. לדברי גורם בכיר באחת מרשתות השיווק הגדולות, מחירי חומרי הניקוי על סוגיהם השונים צפויים לעלות בכ-10% בעוד כשבוע. לדבריו, הרשת לא תיקח על עצמה חלק מהעלייה במחיר, והלקוח ייאלץ לספוג אותה.

לדברי דני שרף, נשיא הנקל סוד, בשבועות הקרובים צפויה עליית מחירים של 5%-7% בכל הנוגע לאבקות הכביסה: "בהחלט צפויה עלייה במחיר של חומרי הניקוי לאור העליות המשמעותיות במחיר חומרי הגלם. כך לדוגמה STPP, החומר הפעיל שנמצא באבקות הכביסה ומגיע מאותו חומר גלם המשמש גם דשנים ותוצרת חקלאית, התייקר מדצמבר 2007 למאי 2008 בכ-115%. גם ההובלות של המוצרים והעיבוד התייקרו עקב עליית מחירי הדלק שמשפיעה באופן ישיר גם על עלויות האריזה. כך נוצר מצב שבחמשת החודשים האחרונים מחירי אבקות הכביסה עלו בכ-10%, למעט החודשים שבהם חלו מבצעי חג הפסח, אז המחירים ירדו".

לדבריו, המחירים העכשוויים ברשתות לא משקפים את העלויות האמיתיות מכיוון שהיצרנים, הקמעונאים ורשתות השיווק סופגים בעצמם חלק מהעלויות. "זה לא יישאר כך לאורך זמן. כרגע יש יציאה ממחירי הפסח הזולים יותר והמחירים יתייצבו גבוה יותר ממה שהיה לפני החג". עליית המחירים תורגש בעיקר, לדברי שרף, במחירי אבקות הכביסה ונוזלי ניקוי הכלים והרצפות.

"יש עלייה במחירים של חומרי הגלם בעולם, בהם נפט ופלסטיק, הנמצאים בהרבה מאוד מוצרי ניקוי - אבקות הכביסה, אבקות למדיחי כלים וחומרים 'העשירים' בפלסטיק, דוגמת איירוויק (Air Wick)", אומר דור סלע, מנכ"ל רקיט בנקיזר. סלע מספר כי גל עליית המחירים בתעשיית חומרי הניקוי החל באופן פחות מורגש כבר בתחילת השנה: "רקיט בנקיזר העלתה את מחיריה בכ-7% בממוצע בינואר-פברואר. מיד אחרינו גם סנו ויוניליוור העלו את מחיריהם ופרוקטר אנד גמבל הודיעו על העלאת מחירים לפני כמה ימים". בתשובה לשאלה האם צפויה עלייה נוספת במוצרי 'רקיט בנקיזר', אמר סלע: "אם תמשיך ההתייקרות של חומרי הגלם אנחנו נעלה מחירים. עם זאת, אנחנו היינו הראשונים להעלות מחירים ואני לא צופה עלייה נוספת בקרוב. במידה ואכן תתרחש עליית מחרים נוספת, היא תקרה לקראת סוף הרבעון השלישי של השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully