וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התרומם מול הין והיורו לשיא חודשי

דפנה מאור

16.10.2001 / 16:16

ציפיות כי כלכלת ארה"ב תתאושש מהר יותר מזו של אירופה או יפאן מחזקות את המטבע; היורו ב-90.57 סנט; הין ב-121.57 ין לדולר

הדולר מחק את הפסדיו מול הין והתרומם לשער של 121.68 ין - הגבוה מזה יותר מחודש, ונסוג לאחרונה לשער של 121.57 ין לדולר. בבוקר נסחר הדולר בירידות מול הין, לאחר שממשלת יפאן קיצצה את התקציב המיועד לעידוד הצמיחה הכלכלית בשליש. היורו המשיך להיחלש מול הדולר וירד ל-90.57 סנט.

משקיפים בשוק טוענים כי כוחו של הדולר נובע מציפיות כי כלכלת ארה"ב תתאושש מהר יותר מזו של אירופה או יפאן. זאת, למרות שנתוני התפוקה התעשייתית של ספטמבר הצביעו על ירידה חדה מהתחזיות של 1%.

ממשלת יפאן צופה עתה כי התמ"ג של יפאן ירשום השנה ירידה של אחוז, לפי דיווח של העיתון "ניהון קייזאי שימבון". אתמול הוריד הבנק המרכזי של יפאן את התחזית הכלכלית של יפאן, בחודש החמישי ברציפות. בעודף הסחר של יפאן נרשמה ירידה של 28%, בגלל ירידה בהיקף היצוא.

היורו נחלש לרמה של 90.48 סנט, אך התאושש קמעה ונסחר לאחרונה ב-90.57 סנט. שערו אמש היה 90.93 סנט. היה זה היום השישי במהלך שבעת ימי המסחר האחרונים בו ירד היורו, לאחר שחבר בבנק המרכזי של אירופה אמר אתמול כי אינו רואה צורך בהורדות ריבית נוספות, למרות הציפיות לצמיחה כלכלית מאוד נמוכה במחצית השנייה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully