וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס יעניק לאי.די.בי אשראי של 1.5 מיליארד דולר

6.5.2008 / 9:10

בנק ההשקעות הגדול בעולם יאפשר לקונצרן בבעלות נוחי דנקנר, לבצע השקעה פיננסית במניות של בנק קרדי סוויס השוויצרי ובנק ברקליס הבריטי

גולדמן סאקס, בנק ההשקעות הגדול בעולם, הסכים להעמיד לקבוצת אי.די.בי אשראי בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר, בין השאר, על מנת לבצע השקעה פיננסית במניות של בנקים באירופה - השקעה שטרם התבצעה. דירקטוריון כור, הנשלטת על ידי אי.די.בי, אישר בחודש שעבר להנהלת החברה לרכוש מניות של בנקים באירופה, בין השאר, בבנק ברקליס הבריטי ובבנק קרדי סוויס השווייצי בהיקף של עד 1.5 מיליארד שקל. עם זאת, מקור בכיר באי.די.בי מסר כי להערכת החברה עדיין לא הגיעו מחירי הבנקים הללו לשפל, ולפיכך יהיו הזדמנויות קורצות יותר לרכוש את מניותיהן בעתיד.

באי.די.בי בדקו בחודשים האחרונים מספר בנקים, והחליטו כי מניות שני הבנקים הללו נסחרות במחירים אטרקטיווים לאחר שצנחו יחד עם כל ענף הבנקים האירופאי. בנק קרדי סוויס הודיע לפני שבועיים על הפסד רבעוני ראשון מזה כ-5 שנים, ועל מחיקות של למעלה מ-5 מיליארד פרנק שווייצי בעקבות שערוך מחדש של נכסים פיננסיים. בנק ברקליס הוא הבנק השני בגודלו בבריטניה וקרדי סוויס הוא השני בשווייץ, כך שגם השקעה של מיליארדי שקלים בהם תהיה השקעה פיננסית ולא תקנה לא.די.בי זכויות כלשהן בשליטה.

השקעה של מיליארדי שקלים בבנקאות האירופאית תמשיך את הפיכתה של אי.די.בי לחברה עם תיק השקעות בעל פיזור בינלאומי. עד לפני שנה היו עסקי אי.די.בי ממוקדים בחברות ישראלית, ואולם השקעת הענק בקזינו בלאס וגאס יחד עם יצחק תשובה, וההשקעה הגדולה המתוכננת עתה במניות של בנקים אירופאים ישנו את אופי המאזן של הקבוצה. לאי.די.בי יש היסטוריה ארוכה של עסקים עם בנק ההשקעות גודלמן סאקס, אשר החזיק בעבר מניות של הקונצרן ומניות בחברת סלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully