וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבררת ניהול הקרנות בלאקרוק תרכוש נכסי סאבפריים בשווי 15 מיליארד דולר מ-UBS

מיכל רמתי

6.5.2008 / 9:21

גם גולדמן סאקס הצטרף לגל רכישות נכסי הסאבפריים

לפי "פייננשל טיימס", המחיר משקף שווי הנמוך ב-25% מהערך הנקוב של ניירות הערך - 20 מיליארד דולר. בלאקרוק תכלול, לדברי העיתון, את הנכסים בקרן חדשה שתשווק למשקיעים - בה ל-UBS יהיו אחזקות - לכן הוא יוכל להרוויח באם תרשום הקרן עליות. UBS לא מסר תגובה ל"פייננשל טיימס".



UBS, שרשם עד כה מחיקות בסך כ-38 מיליארד דולר בגין ירידת ערך נכסים - בעיקר נכסי משכנתאות - ודאי מקבל בברכה את הזרמת המזומנים. זו מתווספת לגיוס של כ-15 מיליארד דולר שביצע הבנק באפריל וגיוס של 13 מיליארד דולר בפברואר.



העסקה מעידה כי בלאקרוק - המנהלת נכסים בשווי כ-1.3 טריליון דולר - מאמינה שמשבר הסאבפריים קרוב לקיצו, וכי עליות צפויות להירשם בניירות הערך המגובים במשכנתאות. שוק זה ספג מכה קשה כאשר חדלות הפירעון בארה"ב זינקה לצד ירידות במחירי הבתים בארה"ב. כיוון שלגורמים מרכזיים רבים במערכת הפיננסית היו אחזקות נרחבות בשוק זה, השפעתו התפשטה ברחבי המערכת הפיננסית והביאה לקיפאון בשוקי האשראי - שבמידה רבה הסתמכו על שוק המשכנתאות למימון הלוואות נוספות.



בלאקרוק כבר אינה החברה היחידה הרוכשת נכסי סאבפריים - קרנות השקעה פרטיות כמו TPG וקרנות גידור ואף בנק ההשקעות החלו לרכוש נכסי משכנתאות באחרונה. TPG, המנהלת נכסים בשווי של 50 מיליארד דולר, הסכימה בחודש שעבר להשקיע 2 מיליארד דולר בבנק המשכנתאות האמריקאי וושינגטון מיוצ'ואל. החברה אף רכשה חלק מהלוואות ממונפות בסך 12 מיליארד דולר שמכרה ענקית הפיננסים לשורה של קרנות השקעה פרטיות, בהן גם אפולו גרופ ובלאקסטון.



בלאקרוק הסכימה במארס לנהל נכסים בשווי כ-29 מיליארד דולר שהיו ברשות בר סטרנס בעת רכישתו על ידי - נכסים שהיו בעיקרם ניירות ערך מגובי משכנתאות סאבפריים. במסגרת העסקה, הלווה הבנק הפדרלי 29 מיליארד דולר בתמורה לנכסים אלה ושכר את בלאקרוק לניהול התיק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully