וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הקרנות ביל מילר מנבא: מיקרוסופט תחזור לשולחן המו"מ עם יאהו

סוכנויות הידיעות

6.5.2008 / 9:29

מילר, מנהל הקרנות האגדי של לג מייסון, הוא המשקיע השני בגודלו ביאהו



ביל מילר, מנהל הקרנות האגדי של חברת לג מייסון והמשקיע השני בגודלו ב, אמר היום כי עשויה לחזור ולקיים מגעים למיזוג עם יאהו לאחר שהסירה בשבת הצעת רכש בסך 47.5 מיליארד דולר שהגישה לענקית האינטרנט.



מילר, המחזיק בנתח של 6.3% ביאהו נכון לחודש דצמבר, אמר כי "אני יותר מופתע שמיקרוסופט לא העלתה את הצעת הרכש ל-37 דולר למניה מאשר העובדה שיאהו לא קיבלה את העסקה".



אולם מיקרוסופט הודיעה במוצאי שבת כי היא נסוגה מהצעת הרכש עבור ענקית האינטרנט האמריקאית לאחר שהעלתה את ההצעה ל-33 דולר למניה המהווים כמעט 50 מיליארד דולר. ההצעה שהגישה מיקרוסופט נדחתה על ידי דירקטוריון יאהו בטענה שההצעה עדיין נמוכה מדי. בין דרישתו של דירקטוריון יאהו להצעת רכש בסך 37 דולר למניה, לבין המחיר שהיתה מוכנה מיקרוסופט לשלם, היה קיים פער השקול ל-5 מיליארד דולר, שהם כ-2% משווי השוק של מיקרוסופט.



מילר אמר כי "אם מיקרוסופט רוצה להתחרות בגוגל, אני צופה שהיא תחזור. מיקרוסופט צריכה את יאהו הרבה יותר משיאהו צריכה את מיקרוסופט". מילר הוסיף כי יחד יוכלו יאהו ומיקרוסופט ליצור יריבה "ראויה יותר" לגוגל בשוק החיפושים המקוונים.



מניית יאהו נפלה אמש ב-15% בוול סטריט - הירידה החדה ביותר שלה מזה שנתיים - בעקבות דחייתה של הצעת הרכש של מיקרוסופט. מיקרוסופט היכתה בתדהמה את עולם הטכנולוגיה בתחילת חודש פברואר כאשר הגישה הצעת רכש בסך יותר מ-40 מיליארד דולר עבור יאהו. אנליסטים מעריכים כי מנכ"ל ומייסד יאהו, ג'רי יאנג, עשוי לעמוד בפני מרד משקיעים ולאבד את תפקידו במידה שתוצאותיה הפיננסיות העתידיות של יאהו לא יצליחו להפתיע לטובה.



יאנג עצמו אמר היום כי הוא מוכן לשקול מחדש את מכירת יאהו למיקרוסופט או לגורם אחר: "אם תוגש הצעה במחיר הנכון". יאנג הוסיף כי בכוונתו להמשיך לגבש אסטרטגיה להגדלת הכנסות הפרסום של יאהו וציין הוא מנהל שיחות עם חברות אחרות כדי להעלות את שווי החברה. לדבריו, למרות שיאהו איננה עומדת כרגע למכירה, החברה שומרת על דלת פתוחה למקרה ש"מישהו יחזור יום אחד ויציע לרכוש אותה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully