וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע: רווח תפעולי של 529 מיליון דולר

נתן שבע

6.5.2008 / 9:28

חברת התרופות פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון הראשון. מחיקות חד פעמיות והפסדים מאג"ח מובנות כיווצו את הרווח הנקי ב-57%

הרבעון הראשון של טבע ב-2008 נפתח טוב מבחינת התוצאות התפעוליות אך מחיקות חד פעמיות בגין רכישת חברת הביוטכנולגיה קוג'נסיס, והפסדים מאג"ח מובנות כיווצו את הרווח הנקי ב-57% ל-18 סנט למניה. לאחר התוצאות המפתיעות שפירסמה החברה בשבוע שעבר לגבי תרופת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, סיימה החברה את הרבעון עם רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 64 סנט למניה או 147 מיליון דולר. הכנסות החברה צמחו ב-24% לרמה של 2.57 מיליארד דולר. הרווח לפני הוצאות חד פעמיות גדל ב-55% ל-529 מיליון דולר.

ציפיות האנליסטים בוול סטריט חזו רווח של 63 סנט למניה על הכנסות של 2.53 מיליארד דולר, אך רווח זה לא לוקח בחשבון שטבע תרשום מחיקות חד פעמיות ברבעון ולכן מדובר בהפתעה מסוימת. כאמור טבע נאלצה למחוק 382 מיליון דולר בגין רכישת קוג'נסיס תמורת 400 מיליון דולר ברבעון שחלף - הפחתה בגין הוצאות המו"פ של החברה. בנוסף, רשמה החברה הפסד של 52 מיליון דולר שנרשמו בדו"ח רווח והפסד בגין השקעה באג"ח המובנות , ARS, שקיזז הרווח בעוד 5 סנט למניה, כך שלולא זה תפעולית סיימה טבע את הרבעון ברווח של 69 סנט למניה. אג"ח זה הוא סוג של איגרת חוב שמונפקת לטווח ארוך של 40-10 שנה על ידי חברות, רשויות מקומיות, מוסדות וחברות כרטיסי אשראי, אך הריבית עליו משתנה ונקבעת במכרז מדי שבוע, שבועיים, חודש או חמישה שבועות וכמו חברות אחרות נאלצה החברה לרשום בגינן הפסדים או הפרשה בהון העצמי.

במהלך הרבעון החולף נהנתה טבע, בין היתר, מהשקת הפרטוניקס שנעשתה בתום הרבעון הרביעי, עת הציפה טבע את השוק ביום אחד בכמות נכבדת מהתרופה לטיפול בדלקות בוושט. כמו כן, נהנתה טבע מהשקות בבלעדיות של תרופת הפוסמקס שהושקה בפברואר ובעלת מכירות של 1.9 מיליארד דולר במונחי המקור ומשמשת לטיפול בהדלדלות העצם.

טבע צפתה עם פרסום הדו"חות ל-2007 כי תסיים את השנה ברווח שנתי של 2.75-2.6 דולרים למניה ב-2008. ייתכן כי שיחת הוועידה שתערוך החברה תשפוך אור לגבי ההמשך, לאור ההוצאות החד פעמיות שרשמה החברה ברבעון שחלף.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • דו"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully