וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיקות הקשורות לשוק המשכנתאות בארה"ב הובילו לנפילה של 53% ברווחיה של ענקית ביטוח המשנה סוויס רה

סוכנויות הידיעות

6.5.2008 / 9:34

במהלך הרבעון רשמה סוויס רה מחיקת ערך של 819 מיליון פרנק שווייצי



סוויס רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, הודיעה היום כי רווחיה ברבעון הראשון של 2008 נפלו ב-53% בעקבות ירידה בתעריפים שגובה החברה עבור ביטוח נגד אסונות ועל רקע מחיקת ערך הקשורה לחשיפתה של סוויס רה לשוק ה-CDO.



הרווח הנקי של סוויס רה נפל במהלך הרבעון הראשון ל-624 מיליון פרנק שווייצי (594 מיליון דולר) לעומת רווח של 1.3 מיליארד פרנק שווייצי ברבעון המקביל שנה קודם לכן. רווחיה של החברה החמיצו את תחזיות האנליסטים, שציפו כי החברה תרשום במהלך הרבעון רווח של 871 מיליון פרנק שווייצי. ברבעון הראשון של השנה נאלצה סוויס רה לרשום מחיקת ערך של 819 מיליון פרנק שווייצי, הקשורים לחשיפתה לשוק ה-CDO והפסדים שרשמה מעסקות CDS, המאפשרות להעביר סיכוני אשראי.



בשנת 2007 רשמה סוויס רה ירידה של 8% ברווחיה השנתיים ל-960 מיליון דולר על רקע מחיקות ערך בסך יותר ממיליארד דולר הקשורות להפסדים שרשמה החברה בשל חשיפתה לשוק המשכנתאות בארה"ב ולאחר שהתחזקות היורו מול הדולר הובילה לירידה בערכן של הפרמיות הנקובות בדולר.



המיליארדר וורן באפט, האיש העשיר ביותר בעולם, רכש בינואר 3% ממניותיה של סוויס רה באמצעות חברת האחזקות ברקשייר התאוויי שבבעלותו. בנוסף לרכישת המניות, דיווחה סוויס רה כי נכנסה להסכם לשיתוף פעולה בתחום ביטוח המשנה עם ברקשייר, שתקבל נתח של 20% בפעילות ביטוח החיים והנדל"ן של סוויס רה במהלך חמש השנים הקרובות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully