וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט התיר לפרסום: הוגשה בקשה לגביית עדות של תושב זר בפרשת החשדות נגד ראש הממשלה

יהונתן ליס

6.5.2008 / 10:28

בימ"ש השלום בת"א דחה הבקשה להסיר צו איסור הפרסום



מאת יהונתן ליס, עפרה אידלמן ותומר זרחין



בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (שלישי) לפרסום כי הוגשה בקשה לגביית עדות מוקדמת של עד תושב חוץ בפרשת החשדות המיוחסים לראש הממשלה, אהוד אולמרט. "אין בכך כדי ללמד כי יוגש כתב אישום כנגד המשיבים בפרשה, שהם ראש הממשלה ושולה זקן. מדובר בחקירה שהחלה בימים האחרונים, והבקשה מתבקשת נוכח הנסיבות הנידונות", נכתב בהחלטת בית המשפט.



בית המשפט עומד לדון היום בבקשה לגביית אותה עדות מוקדמת וההחלטה עניין זה, והאם יוטל צו איסור פרסום על הדיון בבקשה. בתוך כך סירב היום בית משפט השלום בתל אביב להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על החקירה המשטרתית. זאת לעומת הסוגייה הנדונה בבית משפט המחוזי, שעוסקת בהליך משפטי שקשור לפרשה.



שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הגיעה היום (שלישי) לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של משטרת ישראל בבת ים. מדובר בחקירתה הרביעית של זקן בפרשת החשדות נגד אולמרט, שדבר קיומה נודע בשבוע שעבר.



זקן, הנחשבת למקורבת לאולמרט כבר שנים רבות, חשודה גם היא בפרשה והיא נתונה כעת במעצר בית, שיימשך עד ליום שישי. בחקירותיה הקודמות עד כה שמרה על זכות השתיקה.



גורמי אכיפה: אפשרות שהחקירה תניב כתב אישום



התפתחות משמעותית צפויה היום בחקירת אולמרט. בשל צו איסור הפרסום בפרשה, לא ניתן לחשוף פרטים על מהות ההליך הצפוי, אולם גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו אתמול כי ההליך מצביע על כך שישנה אפשרות שהחקירה נגד אולמרט תניב, בסופו של דבר, כתב אישום.



כמו כן, הסבירו הגורמים המעורים בפרטי החקירה נגד אולמרט, בתום החקירה עשוי להתגבש כתב אישום דומה גם נגד זקן.



גורמים במשטרה ביקשו אתמול למתן את התהודה התקשורתית הרבה בפרשה והבהירו כי בשלב זה מוקדם לקבוע את תוצאות החקירה. גם משרד המשפטים התייחס אמש לפרסומים הנוגעים למהלכי הפרקליטות בפרשה. בהודעה שפירסם המשרד, נמסר כי חלק לא מבוטל מהפרסומים ה"בלתי אחראיים" מטעים את הציבור ומהווים "ספקולציות לא מבוססות".



היום מתקיימים דיונים בבתי משפט שונים בעתירות שהגישו חלק מגופי התקשורת, ביניהם גם עיתון "הארץ", בדרישה לצמצם או להסיר את צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על הפרשה. גורמים במשטרה ובמשרד המשפטים אמרו כי בשלב זה, הם נוטים שלא לצמצם את הצו הנרחב, וכי אם העתירות יתקבלו, ייאבקו בהחלטות לצמצום משמעותי. בהודעת משרד המשפטים נמסר כי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה ממשיכים לעקוב אחרי ההתפתחויות בחקירה וככל שישתנו הנסיבות ובהתאם להתקדמות החקירה, תישקל אפשרות לצמצם את איסור הפרסום. במשטרה ובמשרד המשפטים הבהירו השבוע כי איסור הפרסום שהוטל על הפרשה חיוני להתקדמות החקירה. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן אמר כי "טובת החקירה עומדת לפני זכות הציבור לדעת".



חקירת הפרשה בה חשוד אולמרט נמשכה אתמול; נחקרים, חלקם דמויות מוכרות לציבור, המשיכו לפקוד את משרדי יאח"ה בבת ים. גורמים במשטרה חזרו והדגישו כי הם מקווים לסיים את החקירה בפרשה במהירות. גורם אכיפה המעורה בחקירה אמר ל"הארץ" שלשום כי "בתוך ימים ניתן יהיה לקבוע אם אפשר להגיש כתב אישום נגד רה"מ" לדברי הגורם, "מדובר בחקירה מהירה, פשוטה יחסית, ועד כה הצטבר בה חומר רב ומשמעותי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully