וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רמדיה: הוגשו כתבי אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד 3 מבכירי רמדיה ו-5 עובדי משרד הבריאות

תומר זרחין

6.5.2008 / 11:50

מואשמים בגרימת מותם ברשלנות של שלושה תינוקות





פרקליט המדינה משה לדור הודיע אתמול למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אבי ישראלי על החלטתו להשאיר על כנה את ההחלטה שקיבל פרקליט המדינה לשעבר ערן שנדר, להעמיד לדין את עובדי המשרד בפרשת "רמדיה".



הפרשה נחשפה לפני כחמש שנים. שלושה מהתינוקות שהוזנו בתחליף החלב הצמחי ששיווקה "רמדיה" מתו, ויותר מ-20 נפגעו, לאחר שהוויטמין החיוני B1 (תיאמין) הוצא מתערובת הוויטמינים שהוספה לתחליף החלב במהלך ייצורה במפעלי "הומנה" בגרמניה. למרות זאת, "רמדיה" לא הודיעה על כך לציבור, ואף הדפיסה על גבי אריזות הפורמולה הרכב ויטמינים שונה מתכולתן. לפני כשנה וחצי שלחה פרקליטות מחוז מרכז הודעות לשימוע לקראת הגשת כתב אישום לשמונת החשודים בתיק "רמדיה": טכנולוג המזון לשעבר של רמדיה, פרדריק בלק, המנכ"ל לשעבר, גדעון לנדסברגר, אחד מהבעלים, משה מילר, וכן חמישה מעובדי משרד הבריאות: ד"ר דורית ניצן-קלוסקי, שהיתה אז מנהלת שירות המזון הארצי וארבעה מפקחים שהיו אמורים לבדוק את המזון המיובא.



משפחות שתינוקותיהן נפגעו כתוצאה מאכילת תחליפי חלב פגומים אמרו אתמול כי ציפו שהחלטת הפרקליטות להגיש כתבי אישום תתקבל מוקדם יותר.



במשרד הבריאות הביעו אתמול זעם רב על החלטת הפרקליטות. לדברי בכיר במשרד "קיים כעס גדול על פרקליטות המדינה ועל המשטרה שניהלו חקירה חובבנית. אף אחד שמבין בהנדסת מזון לא השתתף בחקירה הזו", אמר.



בתגובה רשמית שמסר אמש משרד הבריאות נכתב: "המשרד מצר על ההחלטה להעמיד לדין את עובדיו בפרשה ומביע תקווה כי חפותם תוכח מעל לכל ספק". ד"ר ניצן-קלוסקי, שתואשם בימים הקרובים בפרשה עובדת כיום בארגון הבריאות העולמי ומשמשת נציגו בסרביה ובמונטנגרו, מסרה אמש את תגובתה באמצעות יועצת התקשורת שלה, נאווה ענבר: "במעשה של חברת רמדיה יש התחזות למוצר אחר, התחזות למוצר שקיבל אישור יבוא מוקדם והתחזות ליבואן. כל זאת כאשר למעשה רמדיה היא היצרן שזרועה היצרנית היתה מפעל הומנה בגרמניה".



עורכי הדין של חברת "רמדיה" מסרו אתמול: "כתב האישום שהוגש מעיד שהיה כשל מערכתי ברגולציה במשרד הבריאות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully