וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחים לאחר הבחינה של לשכת עורכי הדין: רמת הקושי היתה הוגנת

נורית רוט

6.5.2008 / 12:25

2,640 מתמחים ניגשו אתמול לבחינות ללשכת עורכי הדין

בבחינות שהתקיימו באוקטובר 2007, שיעור העוברים בהצלחה (מכלל הנבחנים שניגשו לבחינות בפעם הראשונה) היה הנמוך ביותר מזה שנים - 79%. בבחינות שנערכו לפניהן, במאי 2007, אז ניגשו לבחינה 2,319 מתמחים, שיעור העוברים בהצלחה היה 89%.



לדברי דניאל טרייטל, בוגר האוניברסיטה העברית שהתמחה במשרד שמרון, מלכו, פרסקי ושות', המבחן היה קשה יותר מהבחינות האחרונות של מועד אוקטובר 2007, שנחשבו לקשות במיוחד.



"הרגשתי מוכן למבחן ואני חושב שהיה מבחן נוראי. בעיקר בנושאים של סדר דין פלילי, ראיות ומעצרים. היה הרבה יותר קשה מהמבחן האחרון", אמר טרייטל. "היה על כך קונצנזוס גם בקרב אנשים שהתמחו בנושאים האלה. אני מתפלל שאקבל במבחן 75. אני מתפלל גם ל-65. אין ספק שיש יד שמכוונת לרמת קושי גבוהה יותר של הבחינות".



טעוד אמר טרייטל: "היום אני לא אבדוק את הציונים הלא-רשמיים, אני לא מדבר היום עם אף אחד על הבחינה. אני הולך להירגע בים ואז נראה. נראה לי שאזדקק לתשובות הרשמיות כי אני חושב שזה יהיה גבולי. אין לי ספק שהולכים לפסול כמה שאלות בבחינה".



מוריה בן-משה, בוגרת אוניברסיטת בר אילן שהתמחתה במחלקה הפלילית של פרקליטות המדינה, יצאה מהמבחן בהרגשה טובה יותר מטרייטל: "בגדול, לא היה כל כך נורא ביחס למועד האחרון. היו שני סוגים של שאלות - היו שאלות מאוד קלות וגם כאלה שחזרו על עצמן ממבחנים קודמים, והיו, להערכתי, 10%-15% אחוז של שאלות מתחכמות ומכשילות. אבל באופן כללי, אני חושבת שהמבחן היה סביר".



היא הסכימה כי הקושי הורגש בעיקר בתחומים של סדר דין פלילי וראיות, שבהם השאלות היו מסובכות ומתוחכמות יותר. בן-משה סבורה כי "יש מגמה של להקשות את המבחנים, אבל אני לא יודעת אם באותה עוצמה של הסתיו האחרון. יחסית למבחן שלפניו, במאי 2007, המבחן שלנו היה יותר קשה".



ילי עציון, בוגרת המכללה למנהל שהתמחתה במשרד ד. ברוטפלד ושות', אומרת שהמבחן היה "לא קל אבל הוגן. הפעם לא נתפסו לקטנות כמו במבחן האחרון, חוץ מהשאלות בתחום הפלילי, ששם השאלות היו יותר קשות".



לדעתה, בעוד שהמבחן של אוקטובר 2007 היה "שיא הנבזיות", והמבחן שלפניו, במאי 2007, היה "מאוד הוגן", המבחן אתמול היה לדבריה, "דומה יותר למבחן של מאי. אין מה להשוות עם המבחן של אוקטובר".



מנשה כהן, ממייסדי "מחשבות", שעוסקת בהכנת מתמחים לבחינות הלשכה, אמר לאחר הבחינה כי "לא יהיה כל כך קשה לעבור את הבחינה השנה . זה היה מבחן קל יותר והוגן יותר ממבחן אוקטובר 2007. בתחומים של הוצאה לפועל, סדר דין אזרחי ומקרקעין - היה הוגן. זה לא שלא היו שאלות קשות ומכשילות, אבל קושי נבחן בכמות השאלות המכשילות, וכאן לא היו יותר מדי".



תוצאות הבחינות, כפי שנקבעו על ידי ועדת הבחינות, יפורסמו ב-14 במאי ב-16:00. התשובות הרשמיות לשאלות, כפי שנקבעו על ידי ועדת הבחינות, יפורסמו באתר האינטרנט של הלשכה ב-14 במאי ב-12:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully