וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: פרסום פרשת אולמרט החדשה ביום הזיכרון - פגיעה באינטרס הציבורי

הארץ

6.5.2008 / 12:31

בית משפט השלום בתל אביב דחה בקשת "הארץ" וערוץ 10 להסיר את איסור הפרסום בפרשת החשדות נגד ראש הממשלה



בית משפט השלום דחה הבוקר (שלישי) את עתירת עיתון "הארץ" וערוץ 10 להסרת צו איסור הפרסום על הפרשה, שבה נחקר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ביום שישי באזהרה. אחד מנימוקי המשטרה לדחות את העתירה היה כי פרסום הפרשה ערב יום הזיכרון - יש בו פגיעה באינטרס הציבורי.



השופט דניאל בארי החליט להותיר על כנו הצו, שתוקפו מסתיים ביום ראשון. בדיון טען עו"ד מיבי מוזר, שייצג את "הארץ", כי איסור הפרסום מפר את האיזון בין הצורך להגן על החקירה לבין הצורך לדווח לציבור על אופי החשדות נגד ראש הממשלה. עו"ד יורם בונן, שייצג את ערוץ 10 הזכיר לבית המשפט כי החשדות המרכזיים התפרסמו ב"ידיעות אחרונות" וניתן למצוא אותם באתרי האינטרנט.



מנגד טען סנ"צ חגי בן אריה, היועץ המשפטי של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), החוקרת את הפרשה, כי הדיון הציבורי יכול להמתין, בעוד את החקירה לא ניתן לתקן. הוא הוסיף כי גורמי אכיפת החוק מודעים לצורך לעדכן את הציבור, והדבר מתבטא בכך שהצו מוגבל בזמן. הוא האשים את אמצעי התקשורת בהפרה בוטה וגלויה של הצו, וטען כי ההפרות השפיעו על החקירה.



נציגת המשטרה, רפ"ק איריס ברק, הוסיפה כי "אני סבורה שפרסום של פרשה, כאשר אין ספק באשר לחומרתה, דווקא בימים אלה, ערב יום הזיכרון, יש בו פגיעה באינטרס הציבורי. אני לא חושבת שמישהו היה רוצה לשמוע דבר כזה בערב יום הזיכרון".



השופט בארי אמר בהחלטתו כי החליט לדחות את העתירה, "לאחר שנתתי דעתי לאפשרות של פגיעה ממשית בחקירה אם הצו בשלב זה יצומצם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully