וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 46 שנות חברות: אינדונזיה שוקלת לעזוב את אופ"ק

סוכנויות הידיעות

6.5.2008 / 13:49

תפוקת הנפט של אינדונזיה ירדה באפריל ל-977 אלף חביות ליום



נשיא אינדונזיה, סוסילו במבנג יודהויונו, אמר היום כי אינדונזיה שוקלת לעזוב את ארגון המדינות המייצאות נפט אופ"ק לאחר יותר מ-40 שנות חברות. זאת בעקבות ירידה בתפוקת הנפט של המדינה המקטינה את השפעתה בתוך הארגון.



אינדונזיה, החברה היחידה באופ"ק מבין מדינות דרום מזרח אסיה, הצטרפה לארגון ב-1962, שנתיים לאחר היווסדו. בשנים האחרונות נפלה תפוקת הנפט של המדינה בעקבות הידלדלות הבארות המקומיים, חוסר השקעה בתעשיית הנפט מצד חברות זרות בעקבות השחיתות במערכת הפוליטית האינדונזית וההיעדר של גילוי מקורות נפט חדשים.



"אנו דנים בימים אלה האם אנו צריכים להישאר באופ"ק או לעזוב. אנחנו נאלצים לייבא כעת נפט גולמי, לאחר שהתפוקה שלנו ירדה מתחת למיליון חביות ליום", אמר יודהויונו, שהוסיף כי המדינה עשויה להצטרף מחדש לארגון במידה שתצליח להעלות מחדש את תפוקת הנפט שלה - תהליך אשר צפוי להימשך לדבריו בין 3-1 שנים.



אינדונזיה ייצרה 977 אלף חביות נפט ליום בחודש אפריל, לפי נתונים רשמיים שפרסם רגולטור האנרגיה במדינה בשבוע שעבר, לעומת תפוקה של 1.5 מיליון חביות לפני כעשור.



הירידה בתפוקת הנפט של אינדונזיה, יחד עם הצורך של המדינה לייבא נפט כדי לעמוד בביקוש המקומי, הובילו להערכות כי המדינה עשויה לעזוב את אופ"ק דווקא בתקופה שבה הארגון מתרחב בעקבות מחירי האנרגיה הגואים. אקוודור, שהצטרפה מחדש לאופ"ק בנובמבר האחרון, היא יצרנית הנפט הקטנה ביותר מבין המדינות החברות, עם תפוקה יומית העומדת על 510 אלף חביות ליום.



יבוא הנפט של אינדונזיה הוביל גם להתנגשות בינה לבין מדינות אופ"ק האחרות על רקע סירובו של הארגון להישמע לקריאותיהן של צרכניות הנפט הגדולות בראשות ארה"ב ולהגדיל את תפוקת הנפט שלו במטרה לצנן את העלייה החדה במחירי הנפט. היום, לראשונה, הביעה אינדונזיה דאגה מהעלייה במחירי הנפט, שחצו אמש לראשונה את רמת ה-120 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully