וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק US: הפסד נקי של 5 מיליון דולר

יעל פולק

6.5.2008 / 13:56

החברה שבשליטת יצחק תשובה דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2008. הושפעו לרעה ממחירי הנפט הגולמי

דלק US דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2008. מנתוני הדו"חות עולה, כי במהלך הרבעון נרשם הפסד נקי בסך 5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2008 כוללות את חלק החברה בהפסדי חברת Lion Oil (לאיון אויל) שהסתכמו ב-6.5 מיליון דולר לאחר מס. בנוסף התוצאות כוללות רווח לאחר מס בסך של 2.1 מיליון דולר הנובע משערוך לקיבוע ההפרש שבין מחיר האתנול למחיר בנזין. תוצאות הרבעון הראשון של דלק US לעומת הרבעון המקביל אשתקד הושפעו מעליית מחירי הנפט הגולמי בשיעור של כ-68%, משולי רווח נמוכים בבית הזיקוק ומעליית מחירי הדלק בחנויות הנוחות. השפעות אלו קוזזו בחלקן על ידי עלייה בהיקף המכירות בבית הזיקוק.

דלק US - שבשליטת קבוצת דלק הישראלית (73%) של יצחק תשובה - מפעילה את בית הזיקוק טיילר שבטקסס. לבית הזיקוק יש כושר ייצור של עד 60 אלף חביות ביום. דלק US מחזיקה בנוסף ב-35% ממניות בית הזיקוק לאיון אויל מארקנסו - לו יש כושר ייצור של 75 אלך חביות ביום. במקביל, מפעילה החברה הפועלת בארה"ב 497 תחנות תדלוק וחנויות נוחות בדרום מערב ארה"ב.

החברה הודיעה בתחילת אפריל כי הממשל האמריקאי ירכוש בשנה הקרובה דלק מטוסים מבית הזיקוק טיילר תמורת 102 מיליון דולר. מדובר בחוזה המגדיל פי שלושה את היקף הרכישה השנתית של הממשל מבית הזיקוק של דלק US בטקסס.
לדברי עוזי ימין - נשיא ומנכ"ל דלק US, "כל אחד מהמגזרים התפעוליים שלנו תרם את תרומתו החיובית לתוצאות הרבעון הראשון של שנת 2008, אשר הציב בפנינו אתגרים רבים. במקביל, חיזקנו את המאזן שלנו באמצעות הקטנת היקף החוב הפיננסי בניכוי מזומנים בכ-23 מיליון דולר והגדלנו את היקף מכירות הדלקים המהולים באתנול - הן במגזר הזיקוק והן במגזר חנויות הנוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully