וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי: "כלכלת ישראל תצמח בכ-4%"

אילאיל יהב

6.5.2008 / 15:43

בנק ההשקעות מעריך, כי תחזית בנק ישראל שהצביעה על האטה חדה בצמיחה מ-5.3% ל-3.2% היתה פסימית מדי. מציין כי ישראל מגלה עמידות להאטה בארה"ב

"תחזית בנק ישראל לחודש מארס שהצביעה על האטה חדה בצמיחה, מ-5.3% ל-3.2%, ועל גירעון של כ-0.5 מיליארד דולר - היתה פסימית מדי. בשונה מהתחזית הקודמת, עלייה במחירי הסחורות המיובאות ברבעון הראשון מצביעים על צמיחה בכלכלת ישראל שתהיה קרובה יותר ל-4%"; כך אומרים בסקירה שהוציאו בנק ההשקעות סיטי (לשעבר סיטיגרופ), לאחר פגישה שנתקיימה בשבוע שעבר בין אנליסטים מהחברה לבין בכירים בבנק ישראל ובמשרד האוצר.

"אנו מוצאים שהכלכלה הישראלית מגלה עמידות להאטה בארה"ב, כך שההתמקדות של בנק ישראל חוזרת להיות על האינפלציה", כותבים כלכלני סיטי. כמו כן, יש תחושה שיצוא ההיי-טק, המהווה את מרבית היצוא של של ישראל, הופך את מאזן התשלומים של ישראל לפחות רגיש להאטה בארה"ב. כתוצאה מכך, בנק ישראל מתמקד בעצירת האינפלציה. הודעת בנק ישראל, אומרים בסיטי, היתה ברורה. "אם הציפיות יעלו מעל ליעד הצמיחה של בנק ישראל, אנחנו נגיב".

עוד חושבים כלכלני סיטי כי "סיכונים אינפלציוניים מתחזקים לא רק עקב זעזועים עולמיים, אלא גם בשל ירידה בביקושים בעולם - והמעבר לביצוע עסקאות באמצעות שקלים של חוזי שכירות, שהביא את הקשר שבין הדולר לבין מדד המחירים לצרכן למצב תנודתי פחות". הסיכונים האינפלציונים עשויים לגדול גם בשל התרופפות המשמעת התקציבית. חלק מנציגי סיטי חושבים שתקציב 2009 יכלול עלייה בצריכה הציבורית מ-1.7% ל-2.5%. זאת, בשל לחצים פוליטיים שמיוחסים להאטה בכלכלה.

כמו כן, נראה שלפי כלכלני סיטי, הפופולריות של ראש הממשלה אולמרט החלימה במידת מה מהאירועים של השנה האחרונה ולמפלגת ש"ס והעבודה כבר אין מוטיווציה לפרוש מהממשלה כעת. עושה רושם שסקירה זו נכתבה לפני האירועים הפוליטיים האחרונים: "למרות שמספר נציגים טוענים שיהיו בחירות מוקדמות לפני 2010, אנחנו לא רואים בטווח הקצר משברים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully