וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות משבר האשראי: חברת הקרנות לג מייסון דיווחה על ההפסד הרבעוני הראשון שלה מזה 25 שנים

סוכנויות הידיעות

6.5.2008 / 17:58

לג מייסון רשמה הפסד רבעוני של 255 מיליון דולר

במטרה לחזק את מאזניה הכספיים, הודיעה לג מייסון כי בכוונתה לגייס מיליארד דולר באמצעות מכירת 20 מיליון מניות - גיוס ההון השני של החברה בחצי השנה האחרונה.



מאז נובמבר הזרימה לג מייסון 2 מיליארד דולר לקרנות מנייתיות שנפגעו מחשיפתן למשבר בשוקי האשראי. החברה נפגעה גם ממשיכות כספים בסף 26.3 מיליארד דולר שביצעו משקיעים בחברה בשנה האחרונה, רובם מקרנות מנייתיות.



"הרבעון האחרון היה הקשה ביותר שלנו אי פעם, ואנחנו מאוכזבים מהתוצאות. אנחנו יודעים שיש הרבה עבודה לפנינו", אמר מארק פטינג, מנכ"ל לג מייסון.



נכסי לג מייסון, שהגיעו לטריליון דולר בספטמבר האחרון, הצטמצמו ב-4.8% במהלך הרבעון ל-950.1 מיליארד דולר בגין משיכות בסך 19.2 מיליארד דולר שביצעו משקיעים בחברה במהלך הרבעון.



קרן המניות ואליו טראסט (Value Trust) של לג מייסון, שאותה מנהל המשקיע האגדי ביל מילר, רשמה את הירידה החדה ביותר בהיסטוריה שלה ברבעון הראשון - 20%, ונכנסת לשנה השלישית של ביצועים חלשים משל מדד S&P 500.



יש לציין כי זוהי התקופה הארוכה ביותר של ביצועים חלשים שנרשמו לקרן - שבמשך 15 שנים רצופות עלו ביצועיה במדד. בין 1991 ל-2005, הניבה הקרן תשואה ממוצעת של 16%, לעומת עלייה ממוצעת של 12% במדד S&P 500.



הקרן נפגעה במיוחד מהירידות החדות במניות הפיננסים והבנייה, שהרכיבו כ-17% מנכסי תיק ההשקעות שלה נכון לסוף ספטמבר. זאת, בעקבות המשבר בשוק הדיור האמריקאי והתפשטותו לחברות הבנייה, חברות המשכנתאות ובנקי ההשקעות.



בשנה שעברה ירד ערך נכסיה של קרן ואליו טראסט ב-40% ועומד כעת על כ-12.2 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully