וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: דו"חות UBS הפילו את מגזר הפיננסים; בורסת פרנקפורט ירדה ב-0.5%

נמרוד הלפרן

6.5.2008 / 19:34

עליות במגזר הכרייה בעקבות התייקרות המתכות

בורסת לונדון נסגרה ללא שינוי הודות עליות במגזר הכרייה; בורסת פרנקפורט איבדה 0.5%; בורסת פאריס ירדה ב-0.4%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.5%, והשלים בכך נפילה של 11% מתחילת השנה. עם זאת, מאז אמצע חודש מארס התאושש המדד ב-12%.



UBS (סימול UBSN.VX) השווייצי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי נכסים, נפל ב-4.5% לאחר שדיווח על הפסד של 17.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה והודיעה על תוכנית לקיצוץ 5,500 משרות בבנק.



סוויס רה (סימול RUKN.VX), חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, ירדה ב-4.8% לאחר שדיווחה על נפילה של 53% ברווחיה ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה, ל-624 מיליון פרנק שווייצי (596 מיליון דולר), בעקבות שחיקה בהכנסות מפרמיות ביטוח ומחיקות נוספות שביצעה החברה.



אליאנץ (סימול ALV.DE) הגרמנית, חברת הביטוח הגדולה באירופה, ירדה ב-1.9%; (סימול AXA.PA) הצרפתית, חברת הביטוח השנייה בגודלה ביבשת, איבדה 2.1%.



(סימול HSBA.L) הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, ירד ב-1.5% - ירידה ראשונה זה תשעה ימי מסחר - בעקבות הורדת דירוג של UBS מהמלצת "קנייה" ל"נייטרלי".



לוידס TSB (סימול LLOY.L), הבנק החמישי בגודלו בבריטניה במונחי שווי שוק, ירדה ב-3% לאחר שהבנק חשף היום מחיקות בהיקף של יותר ממיליארד ליש"ט ברבעון הראשון בגין ירידה בשווי נכסים.



(סימול IFX.DE) הגרמנית, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, עלתה ב-2.2% על רקע שמועות שנפוצו בקרב סוחרים בבורסת פרנקפורט לפיהם מתכוונות ענקית האלקטרוניקה סמסונג וענקית השבבים להגיש הצעת רכש משותפת לחברה.



"לפי השמועות, סמסונג ואינטל מתכוונות להציע יותר מ-10 יורו למניה עבור אינפיניון", אמר סוחר בפרנקפורט. סוחרים נוספים בחדרי המסחר של בורסות לונדון ופאריס אישרו כי אכן נחשפו לשמועות.



, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, הוסיפה 2.1%.



NYSE-יורונקסט (סימול NYX.PA), מפעילת הבורסות הטרנס-אטלנטית, עלתה ב-3.9% לאחר שדיווחה היום על זינוק של 280% ברווחיה ברבעון הראשון של 2008, הודות לזינוק בפעילות המסחר בעקבות הסערה בשווקים הפיננסיים ועל רקע המיזוג בין בורסת ניו יורק (NYSE) למפעילת הבורסות האירופית יורונקסט.



אדידס-סלומון (סימול ADS.DE), יצרנית מוצרי הספורט השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-5.7% לאחר שדיווחה על גידול של 32% ברווחיה ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה, ל-169 מיליון יורו (262 מיליון דולר) - מעל לתחזית האנליסים לרווח של 159 מיליון יורו.



מגמה חיובית נרשמה במגזר הכרייה על רקע על עליית מחירי המתכות. החוזים על הזהב למסירה ביוני נסחרים במחיר של 882.3 דולר לאונקייה, עלייה של 8.2 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-3.8%; ריו טינטו (סימול RIO.L), חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, הוסיפה 4.1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully