וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע האגדי ביל מילר: "מיקרוסופט תחזור לנהל מגעים לרכישת יאהו"

נמרוד הלפרן

6.5.2008 / 20:16

"מיקרוסופט זקוקה ליאהו יותר מאשר יאהו זקוקה לה"

"סירובה של מיקרוסופט להעלות את הצעת הרכש למחיר של 37 דולר למניה מתמיהה יותר לדעתי מאשר החלטת יאהו על דחיית הצעת הרכש", אמר מילר, אשר השקעותיו ספגו ברבעון הראשון את ההפסד הכבד ביותר מעולם.



קרן המניות ואליו טראסט (Value Trust) של לג מייסון, שאותה מנהל מילר, היא בעלת המניות השנייה בגודלה של יאהו, עם 6.3% מהחברה.



לדברי מילר, דרישת יאהו כי מיקרוסופט תשפר את הצעת הרכש ב-5 מיליארד דולר נוספים - למחיר של 37 דולר למניה לעומת הצעת הרכש של 33 דולר למניה - שוות ערך ל-2% בלבד משווי השוק של מיקרוסופט. ודי במעט יותר מתנודה יומית של המניה כדי להוסיף סכום זה.



"אם מיקרוסופט רוצה להצליח להישאר תחרותית, הייתי מצפה ממנה לחזור למשא ומתן", אמר מילר. "מיקרוסופט זקוקה ליאהו הרבה יותר מאשר יאהו זקוקה למיקרוסופט", הוסיף. "מיקרוסופט מפסידה מעט מאוד מכך שהחליטה לוותר על הרכישה לזמן מה, ולהמתין לראות כמה לחץ, אם בכלל, יופעל על הנהלת יאהו מצד בעלי המניות", המשיך מילר. "לו הייתי אני בנעליהם, הייתי נסוג וממתין לראות מה קורה".



מניית יאהו רשמה אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר זה כמעט שנתיים. זאת, לאחר שמיקרוסופט הודיעה על ביטול הצעת הרכש שהגישה לחברת האינטרנט.



קרן המניות ואליו טראסט (Value Trust) של מילר רשמה את הירידה החדה ביותר בהיסטוריה שלה ברבעון הראשון - 20%, ונכנסת לשנה השלישית של ביצועים חלשים משל מדד S&P 500.



מדובר בתקופה הארוכה ביותר של ביצועים חלשים של הקרן, שבמשך 15 שנים רצופות עלו ביצועיה על מדד S&P 500. בין 1991 ל-2005 הניבה הקרן תשואה ממוצעת של 16%, לעומת עלייה ממוצעת של 12% במדד S&P 500.



הקרן נפגעה במיוחד מהירידות החדות במניות הפיננסים והבנייה, שהרכיבו כ-17% מנכסי תיק ההשקעות שלה נכון לסוף ספטמבר. זאת, בעקבות המשבר בשוק הדיור האמריקאי והתפשטותו לחברות הבנייה, חברות המשכנתאות ובנקי ההשקעות. ב-2007 ירד ערך נכסיה של ואליו טראסט ב-40% ועומד כעת על כ-12.2 מיליארד דולר.



האחזקה הגדולה ביותר של ואליו טראסט - קמעונאית האינטרנט - רשמה עד כה, השנה, ירידה של 30% על רקע החששות כי האטה בשוק האמריקאי תפגע במכירותיה. למעשה, מתחילת השנה, יאהו היא היחידה מבין עשר האחזקות המובילות בקרן שרשמה עלייה - 19.43% - בעיקר הודות להצעת הרכש של מיקרוסופט בעבורה. לכן, ברור מדוע ביטול הצעת הרכש של מיקרוסופט עבור יאהו עורר את התנגדותו של מילר, וקריאתו להעלאת הצעת הרכש - צעד שעשוי להזניק את מניית יאהו ולשפר את מצב הקרן.



מוקדם יותר היום אמר יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, כי כל ההחלטות המרכזיות הבאות של מיקרוסופט לאחר החלטתה לזנוח את כוונתה לרכוש את יאהו, יתקבלו על ידי המנכ"ל סטיב באלמר.



גייטס נשאל לגבי תוכניותיה של מיקרוסופט לאחר דחיית הצעת הרכש המשופרת בסך 47.5 מיליארד דולר שהגישה מיקרוסופט ליאהו, ולגבי אפשרות כי חברת התוכנה הגדולה בעולם תבצע רכישה אחרת במקום יאהו, בסדר גודל דומה.



"החלטות מפתח בעניין יתקבלו על ידי סטיב באלמר, אשר בדק את יאהו, והחליט שהוא אוהב את מה שהם עושים", אמר גייטס, לאחר ארוחת ערב משותפת עם נשיא דרום קוריאה, לי מיונג בק. "לא הייתי פוסל אפשרות לשותפויות, אבל לא צפוי משהו בתחום זה באופן מיידי", הוסיף.



ניסיונות של הרגע האחרון לסגור עסקה בין מיקרוסופט ליאהו כשלו במהלך סוף השבוע, וגררו את הודעת מיקרוסופט ביום שבת על זניחת הניסיונות לרכוש את יאהו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully