וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנמור גורדון הבריטי נותן לדלק גלובל מחיר יעד הגבוה בכ-88% ממחירה בשוק

מיכאל רוכוורגר

6.5.2008 / 21:33

בנק ההשקעות הבריטי פירסם עבודת מחקר מקיפה אודות דלק גלובל

בפנמור גורדון מעניקים לדלק גלובל, המרכזת את פעילות הנדל"ן המניב של במערב אירופה ובקנדה, המלצת "קנייה". כמו כן, נוקבים למניה במחיר יעד של 152 פני, שגבוה בכ-88% ממחירה בבורסה. מחיר המשקף דיסקאונט של כ-30% לעומת השווי הנכסי של החברה. זאת, לאחר שמניית דלק גלובל צנחה בכ-60% מאז שהחברה השלימה את הנפקתה לציבור בבורסת AIM בלונדון.



החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-215.4 מיליון ליש"ט. כלכלני פנמור גורדון כותבים כי פורטפוליו של כ-350 נכסים ממוקם אמנם במדינות החשופות למשבר האשראי הגלובלי, אך מדובר בתיק נכסים המפוזר היטב - אשר נהנה משוכרים איכותיים, כמו גופים ממשלתיים, מוסדות פיננסיים וחברות המדורגות בדירוג גבוה על ידי סוכנויות S&P או מודיס, עם חוזים לטווח ארוך (כ-16.7 שנה בממוצע). מדובר בנכסים בעלי שיעורי תפוסה גבוהים, שאינם ולא צפויים להיפגע בצורה משמעותית לנוכח המצב הקודר בשווקים.



דלק גלובל נהנית מקופת מזומנים של כ-83 מיליון ליש"ט, הצפויים לשמש את החברה לניצול הזדמנויות בשווקים. זאת, תוך כדי כשהיא עסוקה בימים אלה בבחינת חברות בבריטניה ובמערב אירופה.



כלכלני פנמור גורדון מציינים כי החברה צפויה ליהנות, מלבד ההשבחה של הנכסים הקיימים, גם מהכנסות של 130 חניונים המושכרים לרשת החניונים הלאומיים בבריטניה, NCP - אותם רכשה יחד עם קבוצת יגאל אהובי ושותפים נוספים. כן צפויה ליהנות מ-16 בתי מלון של רשת הילטון שנרכשו ברחבי בריטניה עם שותפים.



להערכת פנמור גורדון, הסיכונים העיקריים הטמונים בפעילותה של דלק גלובל הם המשך הידרדרות בשווקים, עלייה בשיעורי הריבית והמינוף הגבוה של החברה.



כיום דלק גלובל ממונפת בשיעור של כ-68%, והיא צפויה להגדיל את שיעור המינוף ל-75%, כאשר החברה נוטלת הלוואות במטבעות של המדינות שבהן היא פועלת - בהן שווייץ, גרמניה, פינלנד וקנדה.



בעקבות זאת, החברה חשופה לשינויי ריביות ושערי חליפין, ועליה לדאוג לגדר חשיפה זו, וכן לשמור על יחסים טובים עם המוסדות הפיננסיים המעניקים לה את ההלוואות.



לחברה סיכון נוסף שאותו מונים בפנמור גורדון והוא המשך כהונתו של צוות המוביל של החברה, אשר המשך יכולת ביצוע רכישות חדשות והשבחת נכסים קיימים תלויה בו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully