וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן מרטין פלדסטיין מאוניברסיטת הארוורד: "כלכלת ארה"ב שוקעת במיתון"

נמרוד הלפרן

6.5.2008 / 22:33

זאת למרות השיפור שנרשם באחרונה במצבה

לדבריו, נתוני היסוד מצביעים על כך שצניחת הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם צפויה להימשך. עוד הוסיף כי על הבנק הפדרלי לחדול מהורדת הריבית משום שלא תצמח תועלת מהורדות ריבית נוספות. עם זאת, ציין כי גם הפוגה בהורדות הריבית אינה צפויה לסייע לדולר להתאושש.



ההערכה של פלדסטיין מצטרפת לדעות של כלכלנים ומשקיעים בולטים אחרים, אשר אמרו באחרונה כי כלכלת ארה"ב שקעה במיתון.



הכלכלן הנודע ג'וזף שטיגליץ, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2001, העריך לפני כשבוע בראיון ל-CNBC כי כלכלת ארה"ב כבר נמצאת במצב של מיתון. שטיגליץ העריך כי המיתון הנוכחי יהיה ארוך ויהווה את אחד מהמשברים הכלכליים החריפים בארה"ב מאז השפל הגדול בשנות ה-30. היו"ר לשעבר של הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, העריך כבר לפני כחודש כי כלכלת ארה"ב שקעה במיתון.



המשקיע האגדי וורן באפט, האיש העשיר ביותר בעולם, העריך בשבוע שעבר כי כלכלת ארה"ב כבר נמצאת במיתון, על אף שהאינדיקטורים המסורתיים עדיין לא מראים זאת. באפט אמר את הדברים בראיון לערוץ חדשות הפיננסים CNBC, והוסיף כי המיתון הנוכחי יהיה ממושך וחמור מכפי שנהוג לצפות. משקיע נודע אחר, ג'ורג' סורוס, העריך לפני כחודש כי כלכלת ארה"ב נמצאת על סף מיתון או שכבר נכנסה למיתון.



מרבית הכלכלנים שהשתתפו בסקרי הכלכלנים של בלו צ'יפ ושל "וול סטריט ג'ורנל" שנערכו בחודש שעבר העריכו כי כלכלת ארה"ב נכנסה למיתון או תיכנס למצב זה השנה. חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס העריכה לפני כשבועיים כי כלכלת ארה"ב שקעה במיתון, אשר צפוי להיות קצר וקל.



בשבוע שעבר, מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 0.6% - ללא שינוי לעומת הרבעון הרביעי של 2007, אך מעל לתחזיות הכלכלנים אשר צפו צמיחה של 0.4%.



הבנק הפדרלי הוריד בשבוע שעבר את הריבית בארה"ב ב-0.25%, בהתאם לציפיות, לרמה של 2% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2004 - ואותת כי ייתכן שסדרת הורדות הריבית בה פתח בסתיו שעבר הגיעה לסיומה.



מאז ספטמבר, ביצע הבנק הפדרלי 7 הורדות ריבית במסגרתן חתך את הריבית בשיעור מצטבר של 3.25%. זאת, בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקאי ובכדי לתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully