וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מט''ח 7.5.08

TheMarker

7.5.2008 / 10:51

הדולר נסחר אמש במגמה מעורבת מול מרבית המטבעות העיקריים ביום שלא התאפיין באינדיקאטורים כלכליים משמעותיים על הכלכלה הגדולה בעולם.


הדולר נסחר אמש במגמה מעורבת מול מרבית המטבעות העיקריים ביום שלא התאפיין באינדיקאטורים כלכליים משמעותיים על הכלכלה הגדולה בעולם.



מירב האנליסטים בארה"ב חלוקים בדעותיהם לגבי הימצאותה של ארה"ב במיתון. נתונים חיוביים שפורסמו לאחרונה על המשק האמריקאי נתנו זיק של תקווה לסוחרים כי הרע מכל כבר חלף. אולם נתונים אחרים מצביעים על המשך ההאטה בקצב הצמיחה. ראש הלשכה הלאומית למחקר כלכלי בארה"ב הביע אמש את חששותיו מירידה מוגזמת מידי במחירי הדיור, דבר שעלול לגרור את המשק למיתון משמעותי. היום אמורים להתפרסם דוח תפוקה רבעוני של המשק האמריקאי, מלאי נפט ואשראי צרכנים.



"הזהב השחור" ממשיך לשבור שיאים ונסחר בשיא של יותר מ 122 דולר לחבית. עליות אלה התרחשו על רקע חששות כי לא יהיה די בהיצע הנפט העולמי כדי לעמוד בביקוש הגובר ברחבי הגלובוס. המתיחות בין מדינות המערב לבין איראן, יצרנית הנפט השנייה בגודלה מבין מדינות אופ"ק התגברה היום לאחר שהרפובליקה המוסלמית דחתה את חבילת התמריצים הכלכליים שהציעו לה מדינות המערב בתמורה לויתור על תכניתה הגרעינית השנויה במחלוקת. דבר שתרם אף הוא לעליית מחירי הנפט.



EUR



האירו התחזק אתמול כנגד השטר הירוק על רקע נתונים כלכליים מעודדים על כלכלת גוש האירו. מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.7% וסיפק רוח גבית לרכישתו של האירו אמש ביום שאינו התאפיין בתנודתיות גבוהה של המטבע. האירופאי. בסופו של יום האירו התחזק ב-0.25% מול עמיתו האמריקאי. היום אמורים להתפרסם: נתון מכירות הקמעונאיות החודשי בגוש האירו, מאזן הסחר בצרפת והזמנות מפעלים בגרמניה.

נקודות תמיכה והתנגדות :

? תמיכה: 1.5400 - 1.5350 - 1.5300
? התנגדות: 1.5500 - 1.5550 - 1.5600



ILS



השקל המקומי הוסיף להתחזק מול השטר הירוק על רקע פרסומים מעודדים על המשק המקומי וחולשתו של הדולר. התבטאותו של סטנלי פישר בדבר חשיפתה הנמוכה יחסית של הכלכלה המקומית למשבר האשראי בארה"ב נתנה אותותיה גם היום כשמרבית המשקיעים הגיבו בקנייתו של השקל. גם התגברות הערכות כי הצמיחה בישראל תעלה על הערכות המוקדמות נתנו רוח גבית לשקל המקומי. השער היציג ננעל אמש על שער של 3.4160.



נקודות תמיכה והתנגדות :



? תמיכה: 3.4300 - 3.4000 - 3.3800
? התנגדות: 3.4500 - 3.4800 - 3.5000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully