וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולר: לא נמצא קשר בין בן לאדן לאנתרקס

הארץ

16.10.2001 / 19:26

ראש האף-בי-איי מסר כי עד כה התקבלו 2,300 דיווחים על חשד לאנתרקס; נסגרו משרדים בסנאט בחשש שהם נגועים

מאת נתן גוטמן וסוכנויות הידיעות

ראש האף-בי-איי, רוברט מולר, מסר במסיבת עיתונאים היום (שלישי) כי לא נמצא קשר ישיר בין מקרי האנתרקס שהתגלו עד כה במדינה לאנשי אוסאמה בן לאדן, או לפיגועים בניו יורק ובוואשינגטון ב-11 בספטמבר. מולר מסר כי עד כה הגיעו לרשויות בארה"ב 2,300 דיווחים על "איומים ביולוגיים". כן נמסר במסיבת עיתונאים שערכו מולר ושר המשפטים, ג'ון אשקרופט, כי החקירה בנושא "מעטפות האנתרקס" העלתה שיש דמיון בכתב היד ובצורת המעטפה בין המכתבים שנשלחו לוואשינגטון ולניו יורק.

עשרות דיווחים על מעטפות חשודות התקבלו גם באירופה, ניו זילנד ואוסטרליה, אולם עד כה לא התגלה אף מקרה הדבקה או חומר נגוע בחיידקי המחלה מחוץ לארה"ב.

מולר הוסיף, בתשובה לשאלה, כי "חשוב מאוד שנמסור מידע לציבור. אבל זה חשוב שיהיה זה מידע מדויק. לכן מידע שאנחנו שולחים לפעמים לרשויות לצורך מניעה נושא אופי שונה" רשויות הביטחון בוואשינגטון סגרו היום משרדים של 10 סנאטורים בעיר הבירה בעוד חברי הסנאט ממתינים לתוצאות סופיות של בדיקות החומר, במכתב שנשלח למנהיג הרוב הדמוקרטי, תום דאשל. כ-50 מעוזריו של דאשל וקציני משטרה שעשויים היו להיחשף למכתב נבדקו וקיבלו אנטיביוטיקה. שתי "בדיקות שטח" ראשוניות של המכתב שנשלח לדאשל הראו כי מדובר באנתרקס.

החששות לטרור ביולוגי בארה"ב גברו ביום שלישי לאחר שהתגלו עוד שני מקרים של הידבקות במחלה - תינוק בן שבעה חודשים וגבר בן 73. בכך עלה מספר החולים באנתרקס לארבעה.

בניו יורק לקה באנתרקס עורי תינוק בן שבעה חודשים, בנה של אחת מעובדות רשת הטלוויזיה ABC. התינוק שהה עם אמו בחדר החדשות של הרשת בשבוע שעבר ומקבל טיפול באנטיביוטיקה. עדיין לא ברור אם הוא נדבק כששהה במקום. לא נמצא אף עובד ABC הנושא את המחלה. נמסר כי מצבו טוב והוא מקבל טיפול רפואי.

עד כה ידוע על 13 בני אדם שנחשפו לאנתרקס: ארבעה מהם חלו במחלה ועוד תשעה אובחנו עם חשיפה לחיידק, מבלי שיפתחו את המחלה (שישה בפלורידה ושלושה בניו יורק). ברינו לא נתגלתה הדבקה בחיידק אצל העובדים שטיפלו במעטפה הנגועה שהתגלתה שם.

הממשל האמריקאי מאשר כי החשד העיקרי בחקירת מקרי האנתרקס בשלוש מדינות בארה"ב הוא פעולת טרור, למרות שאין בשלב זה ראיות הקושרות את הארועים לפיגועי ה-11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully