וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 אלף עצמאיים אינם מגיעים לסף המס

רננה מור

7.5.2008 / 11:43

שכרם הוא בגובה משכורת המינימום הנהוגה במשק ואף פחות מכך. מספר העצמאיים מגיע ל-322,950 - 12% מכלל העסקים במשק

בערב יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל מגיע מספר העצמאיים הפעילים ל-322,950, המהווים 12% מכלל העסקים במשק. זאת על פי נתוני המחלקה הכלכלית בלשכת ארגוני העצמאיים, לה"ב.
נתון זה מצביע על מגמה רציפה של גידול במספר העצמאיים הפועלים בישראל. כך למשל, כאשר הוקמה לה"ב בשנת 1983, פעלו בישראל 198 אלף עצמאיים. יחד עם זאת, למרות המגמה החיובית, מתברר כי כ-70 אלף עצמאיים אינם מגיעים לסף המס. משמע, שכרם הוא בגובה משכורת המינימום הנהוגה במשק ואף פחות מכך.

בלה"ב טוענים כי מדובר ברוב המקרים בעסקים זעירים אשר בדרך כלל אינם מעסיקים עובדים נוספים מלבד בעל העסק. עסקים אלה, על פי לה"ב, מתקשים לשרוד לאורך זמן ולהיות רווחיים. "כאשר אתה פועל כעצמאי, אתה לא יכול לדעת מראש האם השנה תהיה שנה רווחית", גורס גרפיקאי עצמאי. עוד מוסיף בעל המקצוע כי "ייתכנו חודשים של עבודה רצופה, ואחריהם תקופה בה אין כל הכנסה. כדי להיות רווחי, ההכנסות בחודשים שעבדת צריכות להיות גבוהות מספיק כדי לכלכל אותך בחודשים שאינך עובד. בתחום שלי, במיוחד בשנים הראשונות, ההכנסות אינן גבוהות".

נשיא לה"ב, עו"ד יהודה טלמון, אומר כי לאורך השנים מהווה ציבור העצמאיים גורם מרכזי ויציב במשק, ותרומתו לכלכלה ברורה - 9.05 מיליארד שקל בשנה מהכנסות המדינה, שהם 10.4% מסך ההכנסות - מתקבלות ממגזר העצמאיים. "למרות זאת, מגזר זה נתקל באפליה מתמשכת בתחומים שונים", אומר טלמון, "האפליה מתבטאת בראש ובראשונה בסירוב המדינה להכיר בזכותם של העצמאיים לתשלומי דמי אבטלה כאשר העסק נסגר אחרי שנקלע לקשיים. הנתונים הללו מדגימים היטב את החשיבות של חקיקת חוק המסדיר את זכאותם של עצמאיים לקבלת דמי אבטלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully