וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת שורש: צו הקפאת ההליכים יימשך

נורית רוט

7.5.2008 / 11:59

לרשת הארצית של מרפאות שיניים ומרכזי רפואה רב תחומיים חובות המוערכים ב-70 מיליון שקל. כמחצית מהסכום הם חובות לבנקים

צו הקפאת ההליכים נגד מרפאות שורש, שניתן ביום חמישי האחרון לפי בקשת הרשת, יימשך ל-28 ימים נוספים - כך קבע אתמול בית המשפט המחוזי בירושלים. שורש שירותי בריאות היא בעלת רשת ארצית של מרפאות שיניים ומרכזי רפואה רב תחומיים. חובות הרשת לנושים ולספקים מוערכים ב-70 מיליון שקל כאשר כמחצית מהסכום חייבת הרשת לבנקים.

חובות הרשת לבנק לאומי - הנושה המובטח הגדול ביותר של הרשת - מסתכמים בכ-18 מיליון שקל, כך עולה מהבקשה להקפאת הליכים שהגישה הרשת בשבוע שעבר, באמצעות עו"ד יורם גרוס. חוב הרשת לבנק דיסקונט מסתכם בכ-9 מיליון שקל. לבנק מרכנתיל דיסקונט חייבת הרשת 3 מיליון שקל. ולבנק אוצר החייל כ-2 מיליון שקל. בסך הכל חייבת רשת שורש לבנקים כ-33.5 מיליון שקל.

לספקים חייבת הרשת כ-11 מיליון שקל ולעובדים כ-9 מיליון שקל. העלות המשוערת של הטיפולים שהוזמנו ועוד לא ניתנו, הוערכה ב-6 מיליון שקל, המצטרפים לחובות החברה. עוד נטען בבקשת הרשת כי לפני כחודש וחצי עמדה הרשת להימכר לחברת הביטוח הכשרת הישוב. אולם, כתוצאה מבעיות מימון אליה נקלעה הכשרת הישוב, הודיעה החברה באופן חד צדדי - כמה שעות לפני החתימה על החוזה הסופי - כי היא חוזרת בה מהעסקה. השופט יוסף שפירא ציין בהחלטתו כי "רב הנסתר על הגלוי" באשר למצב לאשורו בחברות הקבוצה. באשר להכנסות החברה ציין השופט כי מדו"חות החברה לסוף ספטמבר 2007, עולה כי הרווח הגולמי של החברה מסתכם בסכום של כ-20 מיליון שקל. מההחלטה עולה כי קבוצת הביטוח דוידוף מוכנה להעניק מימון על סך 2.5 מליון שקל לצורך תפעול קבוצת שורש למשך שלושה חודשים. זאת, בתנאים מסוימים.

"אכן, השיקולים בין היענות לבקשה להקפאת הליכים מצד אחד, לבין פירוק מצד שני, הינם מורכבים ותלויים בעיקר בסוגי הנושים, מצבת העובדים, ספקים וכיו"ב", ציין השופט, והוסיף כי בנתונים הקיימים קשה להחליט איזה הליך מתאים יותר. אולם, לנוכח העובדה שמרבית הצדדים לבקשה נטו לתת הסכמה להמשך צו ההקפאה - ולו לתקופה קצרה - ולנוכח העובדה שלא מדובר בחוסר תום לב של מנהלי הרשת, הורה השופט על הארכת תקופת ההקפאה ל-28 ימים, ועל הארכת מינויו של עו"ד יואב לוי כנאמן זמני של החברה לתקופה זו.

בזמן זה יכין הנאמן דו"ח מפורט על מצב הרשת לרבות הצעה להבראתה. השופט הורה כי לא תהיה הפעלה גרעונית בתקופת ההקפאה.

(פש"ר 5132/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully