וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת היתכנות לפרויקט רכבת קלה בב"ש

אבי בר-אלי

7.5.2008 / 12:12

בימים הקרובים יאשר האוצר תקצוב לבדיקה ובמשרד הביטחון מברכים. כ-20 אלף חיילים ואנשי קבע צפויים לעבור לדרום בשנים הקרובות

במשרד הביטחון מברכים הבוקר, ערב יום העצמאות, על כוונת משרד האוצר לתקצב את בדיקת ההיתכנות להקמת פרויקט מערכת הסעת המונים בבאר שבע. לדברי בכיר במינהלת מעבר מחנות צה"ל לנגב, מדובר ב"תחילתה של מהפכה שכבר מורגשת בנגב, המתבטאת בהשקעה המסיבית בתשתיות האזור ובמעבר משפחות אנשי קבע לישובים שבאזור".

הבוקר פורסם ב-TheMarker כי בימים הקרובים יאשר האוצר תקצוב בדיקת היתכנות לפרויקט רכבת קלה בבאר שבע, או לחלופין להקמת פרויקט B.R.T - אוטובוסים רב-מפרקיים ארוכים במסלולים ייעודיים. היקף הבדיקה מוערך ב-5 מיליון שקל. החלטת האוצר באה אמנם על רקע הסכסוך המתמשך בין אגף התקציבים באוצר לבין עיריית תל אביב דווקא סביב מימון הקו הירוק של הרכבת הקלה בעיר. אולם במשרד הביטחון ממהרים להרים את הכפפה, ולראות במהלך נדבך נוסף בקידום הפרויקט המתהווה של עיר הבה"דים.

"ההשקעה המאסיווית בתחומי התשתיות, תתבטא גם בהוספת קווי רכבת ותחנות נוספות בנגב, הפיכת כבישים רבים בנגב לכבישים דו מסלוליים, הקמת תחנות כוח בגז טבעי, ומתקני טיהור שפכים", אומר גורם במינהלת. "כל זאת, מבלי להזכיר את כמות מקומות העבודה שנייצר בנגב, הן בהקמת הבסיסים והן לטווח ארוך במסגרת מיקור החוץ של מרבית עבודות התפעול וההדרכה בבסיסים החדשים שיוקמו", מוסיף הגורם.

תוכנית העברת מחנות צה"ל לנגב עוגנה במסגרת החלטת ממשלה, ומקיפה 4 פרויקטים: העתקת בסיסי ההדרכה של הצבא ממחנה צריפין לקריית ההדרכה שתוקם על שטח של 1,250 דונם בצומת הנגב - (פרויקט "עיר הבה"דים"); העברת בסיס חיל האוויר בנתב"ג לבסיס נבטים, שהורחב - 49 דונם - והותאם לצרכים העתידיים של חיל האוויר - העברה שכבר החלה; הקמת קמפוס טכנולוגי של יחידות חיל התקשוב על שטח של 165 דונם בבאר-שבע; והקמת קריה מודיעינית בשטח 2,000 דונם בסמוך לעומר, אשר תאכלס כמה מיחידות חיל האוויר. התוכנית תבוצע בשלבים - בהתאם להשגת מקורות תקציביים - הנדרשים לכסות עלות תוכנית כוללת של כ-25 מיליארד שקל. בסך הכל צפויים לעבור לנגב קרוב ל-20 אלף חיילים ואנשי קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully