וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תובעת מאסטרה זנקה להצהיר על יתרת הפטנטים של התרופה נקסיום - בעלת מכירות של 5 מיליארד דולר

נתן שבע

7.5.2008 / 12:26

ההליך כחלק מנסיון של טבע להשיק גרסה גנרית לתרופה

התביעה של טבע היא חלק מהליך של החברה לתקוף את הפטנטים שעוד קיימים על התרופה על מנת להשיק גרסה גנרית משלה לתרופה. אסטרה זנקה כבר תבעה את טבע לגבי הפרה של כמה פטנטים על התרופה וטבע מבקשת מבית המשט שיחייב את החברה להצהיר אלו פטנטים קיימים על התרופה או להצהיר כי הפטנטים אינם קיימים עוד. ההליך של טבע הוא חלק מכוונתה להמשיך תקוף את חוקיות הפטנטים על התרופה.



חברת אסטרה זנקה סיימה בחודש שעבר את העימות המשפטי שלה עם חברת רנבקסי ההודית סביב תרופת נקסיום (Nexium), שהיא התרופה השנייה בגודלה של אסטרה. אסטרה זנקה תבעה את רנבקסי (שהיתה החברה הגנרית הראשונה שהגישה את הבקשה לשווק גרסה גנרית של נקסיום) על הפרת פטנט, וכן את טבע וחברת ד"ר רדי ההודית על הפרת פטנטים שפוקעים בין 2014 ל-2019. טבע נתבעה במארס 2006, כך שהחברה רשאית לשווק את התרופה החל בספטמבר 2008 או עד לזכייתה במשפט, לפי המוקדם מבין השניים.



ההסכם קובע כי רנבקסי מכירה בכך שכל הפטנטים שאיתגרה תקפים וניתנים לאכיפה. אסטרה זנקה, מצידה, מעניקה לרנבקסי אישור לשווק גרסה גנרית של התרופה החל במאי 2014 בבלעדיות של שישה חודשים, וכן תרכוש ממנה את מרבית התרופות שתשווק בארה"ב החל במאי 2010, וכן את החומר הפעיל לייצור התרופה החל במאי 2009.



הניסיון הנוסף של טבע בא לערער על פטנטים נוספים של התרופה, ואולי כך להשיק גרסה גנרית עוד קודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully