וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה התל אביבית סיימה שבוע מסחר מקוצר באווירה חיובית

TheMarker

7.5.2008 / 12:32

שבוע המסחר בת"א נפתח בעליות שערים חדות בכל המגזרים. נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארה"ב והצהרה מפתיעה, מצדו של הבנק המרכזי באנגליה לפיה, רובו של משבר האשראי כבר מאחורינו וכנראה חלק גדול ממכשירי האג"ח מגובי המשכנתאות מתומחרים במחירי חסר, עקב חששות מופרזים מציד





שבוע המסחר בת"א נפתח בעליות שערים חדות בכל המגזרים.
נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארה"ב והצהרה מפתיעה, מצדו של הבנק המרכזי באנגליה לפיה, רובו של משבר האשראי כבר מאחורינו וכנראה חלק גדול ממכשירי האג"ח מגובי המשכנתאות מתומחרים במחירי חסר, עקב חששות מופרזים מצידם של המשקיעים, תרמו לאווירה החיובית בשווקים.



בנק ישראל פרסם את דו"ח האינפלציה בו נאמר כי שיעור האינפלציה במהלך השנה עלול להגיע לרמה של 4% אך צפוי לשוב ולהתכנס אל תוך יעד של 1%-3% במחצית השנייה של השנה, עקב התמתנות מחירי הסחורות וההאטה בצמיחה העולמית .



בסיכומו של שבוע מסחר מקוצר נרשמו עליות שערים ברוב המדדים המובילים בת"א:
מדד המעוף:0.77% מדד ת"א 100 :1.85%, מדד ת"א בנקים: 0.38%, מדד נדלן 15: 2.5%
ומדד התל-טק 15 עלה ב 7.6%.



נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע שעבר ובתחילת השבוע הנוכחי, לא הועילו לדולר שנחלש מול השקל ב- 0.7% כאשר הציפיות לתחילתו של מהלך העלאות הריבית השקלית ברקע.



בים חמישי הקרוב יפרסמו הבנקים המרכזים באירופה ובאנגליה את החלטת הריבית לחודש מאי, הצפי הוא ללא שינוי. אנליסטים יעקבו אחר הנוסח שיצורף להחלטה ולהתייחסות הבנקים ללחצי המחירים הגואים.



עונת הדיווחים הכספיים החלה, כאשר החברות הדואליות הינן הראשונות לפרסם את תוצאותיהם לרבעון הראשון של 2008.




טבע החברה רשמה הפרשה לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) של 382 מליון דולר בגין הוצאות מו"פ שנבעו מרכישת קוג'נסיס ובנוסף הפסד של 52 מליון דולר בגין השקעה באג"ח מובנות מסוג ARS, לחברה חשיפה נוספת למכשירים מסוג זה. סה"כ הציגה טבע תוצאות טובות ברף העליון של התחזיות וגידול של 55% (NON GAAP) ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל. טבע חתמה את שבוע המסחר בירידה של 3%.



אלווריון הציגה צמיחה בשיעור של 22% אחוז בשורת ההכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מתחום ה-WIMAX , תחום הליבה של אלווריון צמח בשיעור של 58% בהשוואה לרבעון המקביל. בנוסף השאירה החברה את תחזית ההכנסות ל- 2008 ללא שינוי בטווח של 275-300 מליון דולר. בסיכום שבועי עלתה המניה ב 17.5%.



פרטנר הציגה עליה חדה בשיעור של 24% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל. בשורת הרווח התפעולי, החשוב יותר עבור חברות תקשורת, צמח בשיעור של 15.8% לעומת הרבעון המקביל אך הציג עליה מינורית הנמוכה מ 1% בהשוואה לרבעון הקודם.



שופרסל פרסמה דוח חזק עם עליה של 6.35% בשורת המכירות ושיפור קל בשורת הרווח הגולמי למרות העלייה במחירי המזון והסחורות. הדבר מעיד על כוחן של רשתות הקמעונאות הגדולות מול יצרני המזון ויתרונה של שופרסל בסגירת הסכמים במחירים נוחים לתקופות ארוכות מול היצרניות. המניה סיכמה שבוע בעליה של 9%.



הכותב הינו כלכלן בבית השקעות אינדקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully