וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן השקעות של הרשות הפלשתינית תכפיל אחוז נכסיה המושקעים בעזה ובגדה המערבית

סוכנויות הידיעות

7.5.2008 / 12:52

"אנחנו מפתחים צינור חזק להשקעה", אמר מנכ"ל הקרן

"אנחנו מפתחים צינור חזק להשקעה בעזה ובגדה המערבית", אמר מוסטפה לסוכנות הידיעות בלומברג במהלך ראיון בירדן. עוד הוסיף: "מטרתנו היא להכפיל את נכסינו במהלך 5 השנים הקרובות ולהגדיל את נתח ההשקעה בכלכלה הפלשתינית ל-75% עד לשנת 2012 מ-25% כיום". מוסטפה סירב לפרט באילו גופים משקיעה הקרן מעבר לרשות הפלשתינית.



קרן ההשקעה, אשר נוסדה בשנת 2000, מסייעת להקמת מיזמים, תוכניות עירבון להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים ומשכנתאות לפיתוח הכלכלה הפלשתינית. הקרן מקבלת כספים ממשקיעים בקטאר, כווית, ערב הסעודית, ירדן ומדינות ערביות נוספות.



כלכלת הגדה המערבית ועזה עשויה לצמוח השנה ב-3%. זאת, לאחר שרשמה צמיחה ב-2008. האצת הצמיחה נזקף לזכות כספי סיוע שמקבל ממשלו של אבו מאזן.



עסקים קטנים ובינוניים מהווים 97% מכלל החברות הפלשתיניות. בחברות אלה מועסקים 10 עובדים או פחות. אספקה של הון לעסקים אלה היא חיונית, שכן הבנקים באזור מסרבים ל-63% מבקשות להלוואות בשל אי התאמה לתנאי ההלוואה, לפי מוסטפה.



מוסטפה ציין כי אין לו בעיה עם המשטר של ארגון חמאס, אשר השיג באמצעות הפיכה אלימה את השליטה ברצועת עזה בשנה שעברה. לפי דבריו, אין לחץ על הקרן להשקיע במקומות ספציפיים. חמאס מוגדר כארגון טרור על ידי ארה"ב, מדינות האיחוד האירופי וישראל.



מיזם משותף של הקרן עם חברת ווטאניה, חברת טלפון מכוויית אשר נרכשה על ידי קטאר טלקום, תשקיע 600 מיליון דולר במהלך 10 השנים הקרובות בפרויקטים ברשות הפלשתינית. בנוסף הקרן משתפת פעולה עם גופים בינלאומיים ואמריקאיים ועם הבנק המרכזי של הרשות הפלשתינית במטרה להגדיל את הנגישות של תושבי הרשות להלוואות לבתים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully