וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה אחרי שזנחו התוכנית לרשת WiMax בארה"ב: ספרינט וקלירווייר ישיקו הרשת במימון אינטל וגוגל

נמרוד הלפרן

7.5.2008 / 17:52

ההשקעה במיזם המשותף - 3.2 מיליארד דולר



ספרינט נקסטל (סימול S), חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, וספקית האינטרנט האלחוטי קלירווייר (סימול CLWR) הודיעו היום על השקת רשת התקשורת האלחוטית המהירה ביותר בארה"ב, בעזרת מימון של אינטל וגוגל - לאחר שזנחו תוכנית דומה לפני שישה חודשים. שתי החברות יאחדו את רשתות ה-WiMax (תקן תקשורת אלחוטי רחב פס לטווח של עד 50 ק"מ) שלהן וישיקו שירות WiMax כלל ארצי ראשון מסוגו בארה"ב.



אינטל (סימול INTC), גוגל (סימול GOOG), טיים וורנר כייבל, קומקסט וברייט האוס נטוורקס ישקיעו 3.2 מיליארד דולר במיזם המשותף, שצפוי להרחיב את כיסוי ה-WiMax שלו בארה"ב ל-140 מיליון בני אדם בתוך שנתיים, ויאפשר חיבורים אלחוטיים למגוון מכשירים ניידים, כמו נגני
מוסיקה, מצלמות, טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים.



החברות המשקיעות במימון המיזם יחזיקו ביחד כ-22% ממניותיו, בעוד שספרינט תחזיק בנתח של 51% מהמיזם, ובעלי מניות קלירווייר יחזיקו ב-27% מהמניות. אינטל, שהיא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת קלירווייר (20%), תשקיע מיליארד דולר במיזם החדש, וקומקסט תשקיע אף היא כמיליארד דולר. גוגל וטיים וורנר כייבל ישקיעו כחצי מיליארד דולר כל אחת.



"במונחי היקף כלכלי בתחום ה-WiMax, העסקה של ספרינט היא הגדולה ביותר מעולם", אמר אנליסט ינקי גרופ, פיל מרשל, לסוכנות הידיעות בלומברג. "תעשיית ה-WiMax תולה תקוות גדולות מאוד בהצלחת הרשת של ספרינט".



סגירת העסקה צפויה במהלך הרבעון הרביעי של השנה, בכפוף לאישור בעלי מניות קלירווייר ורשויות הרגולציה בארה"ב.



הודעת ספרינט וקלירווייר על המיזם המשותף באה לאחר ששתי החברות החליטו בחודש נובמבר לזנוח את התוכנית למיזם שעליה הודיעו ביולי. זניחת המיזם המשותף בנובמבר נתפסה באותה עת בשוק כנסיגה של ספרינט מכוונתה להקים רשת תקשורת על בסיס תקן Wimax, וכהבעת אי אמון בטכנלוגיה.



טכנולוגית WiMax טרם הוכיחה את עצמה בשטח בהיקפים נרחבים, אך מקדמיה טוענים כי היא יכולה לאפשר גישה לאינטרנט המהירה פי 5 מרשתות אלחוטיות מסורתיות, ויכולה להגיע למרחקים גדולים יותר לעומת טכנולוגית WiFi. טכנולוגית WiMax עשויה להוות תחליף לאינטרנט מהיר קווי, וניתן יהיה לפרוש אותה, לפי הערכות, ברחבי אזורים עירוניים.



בעקבות הודעת החברות, עולות מניות ספרינט וקלירווייר במסחר בוול סטריט ב-4% וב-7% בהתאמה. מניית סרגון (סימול CRNT) הישראלית, המספקת פתרונות תקשורת ברמות קצב גבוהות לדור הבא של רשתות אלחוטיות, מזנקת ב-13%. סגרון נהנית בשנתיים האחרונות מהמגמה העולמית של פרישת רשתות סלולריות מדור 3, וכן מהביקוש במגזר הארגוני לרשתות פרטיות אלחוטיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully