וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר הטכנולוגיה הוביל את הבורסות לסגירה חיובית ראשונה זה 3 ימים; לונדון עלתה ב-0.7%

נמרוד הלפרן

7.5.2008 / 19:14

הבורסות זינקו ב-14% בתוך שלושה שבועות



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית, לראשונה זה שלושה ימים, בעקבות עליות במניות הטכנולוגיה והנפט. בורסות לונדון ופאריס נסגרו בעלייה של 0.7%; פרנקפורט הוסיפה 0.8%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.8%, והשלים בכך זינוק של 14% משפל של יותר משנתיים שרשם לפני שלושה שבועות. עם זאת, המדד עודנו נמוך ב-9.5% מרמתו בתחילת השנה.



מגמה חיובית נרשמה במגזר הטכנולוגיה בעקבות תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי שפירסמה אמש ענקית ציוד התקשורת האמריקאית סיסקו. אריקסון (סימול ERICb.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, עלתה ב-3.5% בבורסת שטוקהולם; יצרנית ציוד הטלקום הצרפתית-אמריקאית אלקטל לוסנט (סימול ALU.PA) הוסיפה 3.7%; נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, עלתה ב-3.7% בבורסת הלסינקי; ST מיקרו (סימול STM.PA), יצרנית השבבים הגדולה באירופה, עלתה ב-4%.



סיסקו (סימול CSCO) יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה אמש על גידול של יותר מ-10% במכירות הרבעוניות לאחר שגידול בתעבורה באינטרנט הגדיל את הביקוש לציוד רשתות תקשורת, למרות חששות מפני האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב. בשורת הרווח הנקי רשמה החברה ירידה של 5% בעקבות הוצאות הקשורות לרכישות שביצעה, אולם בניכוי הוצאות חד פעמיות עלתה החברה על תחזיות האנליסטים.



סיסקו האמריקאית, המייצרת מתגים ונתבים לתקשורת אינטרנט, רשמה ברבעון שהסתיים בחודש אפריל, שהוא רבעון הכספים השלישי של החברה, רווח נקי של 1.8 מיליארד דולר, או 29 סנט למניה, לעומת רווח של 1.9 מיליארד דולר, או 30 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 2.3 מיליארד דולר, או 38 סנט למניה - גידול של 9.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ומעל לתחזית האנליסטים לרווח של 36 סנט למניה.



סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט, במיוחד ללקוחות עסקיים, רשמה ברבעון מכירות של 9.8 מיליארד דולר, גידול של 10.4% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 9.75 מיליארד דולר.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר האנרגיה לאחר שהנפט הגולמי המשיך להיסחר בניו יורק מעל למחיר של 122 דולר לחבית - מרחק של פחות מדולר משיא. רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L), חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-1.4%; BP (סימול BP.L), חברת הנפט השנייה בגודלה ביבשת, הוסיפה 1.3%.



לפארג' (סימול LG.PA) הצרפתית, יצרנית המלט הגדולה בעולם, עלתה ביותר מ-5% לאחר שדיווחה על רווח רבעוני של 150 מיליון יורו - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 122 מיליון יורו - הודות למכירות מוגברות בשווקים מתעוררים ושיפור בתמחור. הכנסות החברה צמחו ב-8% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2007, ל-4 מיליארד יורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully