וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה בארה"ב נגד בנק UBS בחשד כי סייע ללקוחות לחמוק מתשלום מסים; מנהל בכיר בבנק נעצר

נמרוד הלפרן

7.5.2008 / 19:35

חקירה דומה נגד הבנק נפתחה בגרמניה לפני חודש



UBS (סימול UBSN.VX) השווייצי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי נכסים, מסר היום כי משרד המשפטים האמריקאי פתח נגדו בחקירה על רקע חשד כי הבנק סייע ללקוחות לחמוק מתשלום מסים בארה"ב.



מנהל בכיר בבנק אף נעצר לזמן קצר בעת ביקור בעיר מיאמי בחודש שעבר לאחר שרשויות החוק בארה"ב ביקשו לגבות ממנו עדות, מסר UBS. העיתון "פייננשל טיימס" דיווח כי מדובר בראש מחלקת ניהול נכסים בינ"ל ליבשת אמריקה של UBS, מרטין לייכטי. עד כה לא הוגש כתב אישום נגד הבכיר, אשר נדרש לעת עתה להישאר בתחומי ארה"ב, ציין הבנק.



משרד המשפטים בארה"ב בודק את חוקיותם של שירותים שסיפק UBS ללקוחות בארה"ב בשנים 2007-2000. רשות ני"ע בארה"ב (SEC) בודקת אף היא האם עובדים של UBS בשווייץ אשר יעצו ללקוחות בארה"ב לא נרשמו כנדרש כיועצי השקעות בארה"ב בהתאם לדרישות ה-SEC.



החקירה נגד UBS בארה"ב באה לאחר שב-31 במארס הודיע משרד התובע הכללי של גרמניה כי נשקלת אפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד הבנק על רקע חשד כי סייע ללקוחות לחמוק מתשלומי מס בגרמניה.



משרד התובע הכללי של ניו יורק אף הוא מנהל חקירה נגד UBS על רקע חשדות הקשורים לשיווק מקלטי מס למשקיעים עשירים על ידי הבנק בשנים 2000-1996.



UBS דיווח אתמול כי לקוחות משכו 12.8 מיליארד פרנק (12.1 מיליארד דולר) מחטיבת ניהול הנכסים של הבנק ברבעון הראשון של השנה - ירידה ראשונה זה קרוב לשמונה שנים בהיקף נכסי הבנק. במקביל, רשם הבנק הפסד רבעוני של 17.3 מיליארד דולר בעקבות מחיקות נוספות שהביאו את סך המחיקות שביצע הבנק מאז תחילת המשבר בשוקי האשראי ל-38 מיליארד דולר. כמו כן, הודיע UBS על כוונתו לפטר 5,500 עובדים.



"UBS נמצא בסופה מושלמת", העריך מנהל השקעות בחברת אטלנטיס אינווסטמנט, אדווין מרנר, לסוכנות הידיעות בלומברג. "הלקוחות עלולים להימלט אם הם יעריכו כי הבנק צפוי להדליף מידע לרשויות המס בגרמניה ובארה"ב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully