וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסחרת במגמה שלילית

זיו ר.מאור

7.5.2008 / 20:31

ירידה במכירת הבתים שולחת את המדדים מטה. הדאו ג'ונס יורד ב-1.2% ונאסד"ק מאבד 1.4%. טבע נחלשת ב-3%, סרגון מזנקת ב-16%

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים על רקע ירידה במכירות הבתים, שהצליחה להתגבר על השפעה חיובית מצד נתוני מקרו נוספים כמו עלייה במלאי הנפט ובפריון העבודה. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-1.2%. נאסד"ק מאבד 1.4% ומדד S&P500 משיל 1.3%. בשוק הסולידי, נרשמות עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב. התשואה על אג"ח מסוג זה לתקופה של 10 שנים עולה ב-16% והיא עומדת על 3.909%.

בזירת המקרו: נתוני מכירות הבתים הקיימים בארה"ב לחודש מארס התפרסמו כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר. על פי הנתונים, נרשמה ירידה של 1% במכירות הבתים. פריון העבודה ברבעון הראשון רשם עלייה חדה מהצפוי, בשיעור של 2.2%, לעומת תחזית ל-1.7% בלבד. מלאי הנפט בארה"ב עלה בשבוע האחרון ב-1.9 מיליון חביות. מחירי הנפט למסירה ביוני יורדים כעת ונסחרים ברמה של 120.6 דולר לחבית.

ענקית הבידור האמריקאית דיסני (סימול: DIS) עולה ב-3.3% לאחר שרשמה עלייה של 22% ברווחיה ברבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון המקביל ב-2007. על אף החששות כי ההאטה הכלכלית בארה"ב תביא לירידה בהכנסות הפארקים ומסרטים פופולאריים, רשמה החברה רווח של 1.13 מיליארד דולר ברבעון הראשון ועלייה של 10% בהכנסותיה ל-8.71 מיליארד דולר. מנייתה של טויוטה (סימול :TM), יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם, רושמת ירידות קלות על רקע הודעת החברה כי תעלה החודש את מחירי המכוניות הנמכרות בארה"ב בשל החששות מפני האטת הכנסות החברה בשוק האמריקאי. מניית בנק UBS השווייצי נסחרת על רקע דיווח של הבנק לפיו מנהל משרד המשפטים האמריקאי חקירה כנגד הבנק תחת החשד לסיוע ללקוחות בארה"ב בביצוע העלמות מס. החקירה מתמקדת בחשדות, כי הבנק העניק ללקוחות יעוץ לגבי העלמת מס מהרשויות בין השנים 2007-2000. מניית יצרנית השבבים AMD זינקה אמש ב-9.4% במחזור כפול מהרגיל והשלימה זינוק דו יומי של 17% על רקע ציפיות המשקיעים להודעת החברה על תכונית ארגון מחדש לקיצוץ בהוצאותיה. סיסקו (סימול: CSCO), יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על גידול של יותר מ-10% במכירות הרבעוניות לאחר שגידול בתעבורה באינטרנט הגדיל את הביקוש לציוד רשתות תקשורת. בשורת הרווח הנקי רשמה החברה ירידה של 5% בעקבות הוצאות הקשורות לרכישות שביצעה, אולם בניכוי הוצאות חד פעמיות עלתה החברה על תחזיות האנליסטים. צמצום ההוצאות בעקבות החשש ממיתון לא פסח גם על ענקית הבידור למבוגרים פלייבוי (סימול PLA) שמניית נפלה אמש ב-9.3% לאחר שהחברה דיווחה על הפסד רבעוני של 3.1 מיליון דולר או 9 סנט למניה. הכנסות החברה נפלו ל-78.5 מיליון דולר מ-85.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מניית פלייבוי יורדת כעת ב-3.3%.

טבע תובעת את אסטרה

יצרנית האנרגיה האלטרנטיווית אורמת טכנולוגיות (סימול: ORA) שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר כי עברה לרווח נקי של 10 מיליון דולר, או 24 סנט למניה ברבעון הראשון של 2008, זאת לעומת הפסד של 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל שהיה אז חלש במיוחד בשל הוצאות גבוהות לתיקון תחנות כח. הכנסותיה של החברה צמחו ב-12.4% ל-69.4 מיליון דולר. מניית אורמת מטפסת כעת ב-3.3%.

חברת התרופות הישראלית טבע תובעת את יצרנית התרופות אסטרה זנקה בכדי להצהיר משפטית על יתרת הפטנטים שעוד קיימים על תרופת נקסיום (Nexium) לטיפול בצרבת. התביעה של טבע היא חלק מהליך של החברה לתקוף את הפטנטים שעוד קיימים על התרופה על מנת להשיק גרסה גנרית משלה לתרופה. מניית החברה יורדת ב-2.6%.

בין המניות הישראליות שרושמות עליות חדות: סרגון (CRNT) שמזנקת ב-16%, מגל (MAGS) שמוסיפה 3%, ריטליקס שמטפסת ב-3.6% ואלווריון שקופצת ב-9.6%. בין החברות שנסחרות במגמה שלילית: חברת התרופות פריגו (PRGO) שצונחת ב-5.2%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully