וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל עמדה בתחזיות: נפילה של 96% ברווח הנקי ל-106 מיליון דולר

רונן סרברניק

16.10.2001 / 22:42

ענקית השבבים רשמה ירידה של 77% ברווחיה ל-665 מיליון דולר; דיווחה על ירידה של 25% בהכנסותיה; החברה לא שינתה את התחזיות לרבעון הרביעי לעת עתה

ענקית השבבים אינטל דיווחה היום על ירידה של 25% בהכנסותיה וירידה של 77% ברווחיה, לעומת הרבעון המקביל. כמו כן, הזהירה אינטל כי היא עשויה לשנות את תחזיותיה לרבעון הרביעי.

אינטל דיווחה על רווח של 655 מיליון דולר או 10 סנט למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים, ירידה של 77% לעומת רווח של 2.85 מיליארד דולר או 41 סנט למניה, שרשמה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. אינטל דיווחה על הכנסות של 6.5 מיליארד דולר, ירידה של 25% לעומת 8.73 מיליארד דולר שרשמה בתקופה המקבילה.

החברה דיווחה על רווח נקי של 106 מיליון דולר, שני סנט למניה, לעומת רווח של 2.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ירידה זו משקפת נפילה של 96% ברווח הנקי.

כמו כן, מסרה החברה כי מחקה 230 מיליון דולר עקב השקעות וריבית. החברה צופה כעת להכנסות של 6.2-6.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה. כמו כן, צופה החברה להגדיל את הרווח השולי ל-47% במהלך הרבעון. לעומת זאת, רשמה החברה בדו"ח הרבעוני כי היא עשויה לשנות את תחזיותיה בהמשך הרבעון.

אינטל הורידה בשיחת ועידה אמצע רבעונית את תחזית ההכנסות לרבעון ל-6.4 מיליארד דולר, אך תחזיותיה האחרונות של אינטל נמסרו בשבוע שלפני התקפות הטרור. הדו"ח הנוכחי אמור לתת תמונה של השפעה ההתקפות על החברה, כי חלק מהרבעון היה אחריהן.

אינטל מנהלת מלחמת מחירים קשה מול AMD (סימול AMD). במהלך הרבעון הורידו שתי החברות את מחירי המעבדים שלהן בשיעור של עד 50%. בו בזמן השיקה אינטל את מעבד הפנטיום 4 החדש, שמהירותו - 2 ג'יגהרץ - עולה על זו של המעבד המהיר ביותר של AMD, שמהירותו 1.4 ג'יגהרץ.

סיבה נוספת לירידה ברווחיות החברה היא הירידה בביקוש למחשבים. מדד ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש אוגוסט, אשר עדיין אינם משקפים את הירידה בצריכה הפרטית בעקבות התקפת הטרור, רשם ירידה של 8.4% בהזמנות למחשבים אישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully