וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נחלש ב-0.4% מול הדולר לשער הנמוך מזה 8 שבועות

ירון הופמן

8.5.2008 / 11:00

פייננשל טיימס: בכירים באירופה וארה"ב רוצים בהתחזקות הדולר

העיתון הבריטי "פיינשל טיימס" ציטט מקורות בכירים שסירבו לחשוף את זהותם באירופה ובארה"ב - אלו הביעו את רצונם בהתחזקות הדולר. הליש"ט הבריטית יורדת ל-1.952 דולרים לליש"ט - שער המגרד שפל חודשיים וחצי. כל זאת לפני ישיבת הבנק המרכזי של בריטניה הצפויה להיערך היום.



אנליסטים חוזים כי היורו ימשיך וייחלש מול הדולר, לאור הערכה כי הבנק המרכזי האירופי לא ימתין עוד זמן רב עד להורדת הריבית. לדבריהם, הליש"ט צפויה לרשום ירידות חדות אף יותר מהיורו.



הין עולה ב-0.6% ונסחר בשער של 104.12 ין לדולר. "הכי טוב לקנות ין", אומר טטסוהיסה היאשי - מנהל מט"ח בבנק מיצובישי בטוקיו. "האופטימיות לגבי הכלכלה העולמית וההתגברות על משבר הסאבפריים התגלו כאשלייה אחת גדולה". היאשי צופה כי הין יגיע לשער של 101 ין לדולר עד ה-30 ביוני.



הדולר הניו זילנדי יורד ב-1% ונסחר בשער של 0.77 דולר ניו זילנדי עבור כל דולר ארה"ב, לאחר שדו"ח ממשלתי גילה כי שיעור המפוטרים בניו זילנד באפריל היה הגבוה ביותר ב-19 השנים האחרונות. הדולר האוסטרלי מאבד 0.2% ונסחר בשער של 0.94 דולר אוסטרלי לדולר אמריקאי, לאחר שהאבטלה באוסטרליה עלתה בחודש שעבר ל-4.2% - השיעור הגבוה ביותר ב-18 החודשים האחרונים.



הדולר מתחזק מול רוב המטבעות האסיאתים. הוון הקוריאני יורד ב-1.7% לשער של 1049.75 וון לדולר - השער הנמוך ביותר מאז נובמבר 2005 - בעקבות ציפיות הבנק המרכזי להאטה בצמיחה. הפסו הפיליפיני נחלש ב-0.8% מול הדולר ל-42.67 פסו לדולר, לאור חששות מהתפרצות אינפלציונית כתוצאה מעליית מחירי האורז והדלק. הרינגיט של מלזיה יורד ב-1.4% ונסחר בשער של 3.22 רינגיט לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully