וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר האורז ממשיך לנסוק

ירון הופמן

8.5.2008 / 11:24

מאמיר ב-3.5%, העלייה היומית החמישית ברציפות, לאחר שהתבררו מימדי אסון הציקלון במיאנמר. חשש לגבי יכולת האספקה העולמית

מחיר האורז מאמיר ב-3.5%, העלייה היומית החמישית ברציפות, לאחר שהתבררו מימדיו האמיתיים של אסון סופת הציקלון במיאנמר. הסופה גבתה כ-100 אלף קורבנות והציפה 5,000 קמ"ר של שטחים חקלאיים וכפרים בדלתא של הנהר איראוואדי. החוזים העתידיים על האורז נסחרים ב-22.35 דולר ל-100 ליברות בבורסת הסחורות של שיקאגו.

אנליסטים מעריכים כי האסון במיאנמר הצית דאגות לגבי יכולת האספקה העולמית של האורז, ושלח את המשקיעים למהר ולרכוש את הדגן. לטענתם, קשיים באספקה עלולים ליצור קנייה בפניקה. מיאנמר היתה אמורה לייצא השנה 600 אלף טונות אורז למספר מדינות - בהן סרי לנקה ובנגלדש. מומחים מעריכים כי אם מיאנמר תצטרך לייבא אורז בעקבות האסון - יהיו לכך השלכות חמורות על מחירי האורז ברחבי העולם.

משבר האורז - שמשפיע על מדינות מהאיטי ועד למצרים - מכניס למעלה ממיליארד תושבים לסיכון של תת תזונה. בנוסף לאורז, הגיעו השנה גם החיטה, התירס ופולי הסויה לשיא מחירים. מחיר האורז עלה ב-8.3% מאז ה-1 במאי. ממשלת הפיליפינים - יבואנית האורז הגדולה בעולם - הודיעה כי תפעל באגרסיוויות בשוק האורז העולמי כדי לספק את תצרוכת תושביה. ניגריה - יבואנית האורז השנייה בגודלה בעולם - הורידה אתמול מכסי ייבוא על האורז למשך שישה חודשים בניסיון לבלום את עליית המחירים, ולעזור "לאוכלוסיה הפגיעה" במדינה.

נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק, מעריך כי מחירי האורז יישארו עד 2015 ברמה הגבוהה ממחירי 2004. לדבריו, בצורות, מלאי סחורות נמוך, גידול מהיר בצריכה בהודו ובסין ועלייה במחיר הנפט תורמים למחירי המזון הגבוהים.

  • עוד באותו נושא:
  • אורז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully