וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגידור GLG בהנהלת הישראלי גוטסמן תפסיד 4 מיליארד דולר מעזיבת כוכב ההשקעות גרג קופי

ירון הופמן

8.5.2008 / 15:14

גוטסמן: לא האמנתי שמאות מיליוני דולרים לא יחזיקו עובד

החברה הממוקמת בלונדון כבר קיבלה בקשות משקיעים למשוך כספים בסך 1.7 מיליארד דולר מקרן "השווקים המתעוררים" - קרן ההשקעות המרכזית של החברה - המנוהלת על ידי קופי. היקף הנכסים בקרן מוערך בכ-5 מיליארד דולר, סיפר גוטסמן. החברה הודיעה בחודש שעבר כי קופי - האחראי על ניהול ארבע מקרנות הגידור של GLG - יעזוב בסוף אוקטובר.



משיכת הכספים של המשקיעים מגיעה בשעה לא נוחה ל-GLG - שדיווחה אתמול על הפסדים של 226.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, בעיקר בשל פיצויים ששילמה על עיסקת רכישה הפוכה שביצעה בנובמבר. העיסקה תגרום לחברה לדווח ככל הנראה על הפסדים עד ל-2012. החברה רשמה ברבעון הראשון של 2007 רווח של 131.4 מיליון דולר - עלייה של 80% לעומת השנה הקודמת.



GLG הודיעה כי היקף הנכסים בניהולה הגיע ל-24.65 מיליארד דולר בסוף מארס - בדומה לסוף הרבעון הרביעי של 2007 - אך 56% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. החברה הפסידה 1.55 מיליארד דולר בשל ביצועים גרועים של הקרנות. "איננו מאמינים כי כל הצרות כבר מאחורינו, או שמלוא עוצמת המשבר כבר הותיר את רישומו. זאת למרות שהייתה הזרקה מסיווית של מזומנים לשוק", אמר גוטסמן. לדבריו, מנהלי החברה מראיינים מועמדים למציאת מחליף לניהול קרן "השווקים המתעוררים".



קופי, אוסטרלי סתור שיער הלבוש תדיר בג'ינס, הפך לכוכב השקעות ב-GLG במרוצת השנים האחרונות. הקרן בניהולו צברה תשואה של 51% בשנת 2007. על פני השטח התקבלה עזיבתו בהבנה - אך בשיחה עם אנליסטים ציין גוטסמן כי התפטרותו של קופי מצאה את מנהלי החברה לא מוכנים. היו"ר הישראלי הביע את תסכולו ואמר כי "מעולם לא חשבתי שכמה מאות מיליוני דולר לא יספיקו כדי להחזיק בעובד". אך מסתבר כי קופי - שהיה אחראי לחלק גדול מהכנסות החברה - מחזיק רק ב-5% ממניות החברה, ועתיד להרוויח הרבה יותר - אם יפתח חברה משלו.



גוטסמן גם הצביע על הכשלון היחסי של קופי בתקופה האחרונה כסיבה לעזיבתו של האחרון. קרן "השווקים המתעוררים" רשמה מתחילת השנה הפסדים של 19%, לעומת ירידה ממוצעת של 7% בכל הקרנות של GLG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully