וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול במכירות הקמעוניות ובמזון המהיר באפריל עשוי לשלוח את השווקים של וול סטריט לעליות

שמואל שוסטר

8.5.2008 / 15:40

השווקים ממתינים לנתוני התעסוקה בארה"ב; החוזים העתידיים צופים עליות של עד 0.5% עם פתיחת המסחר

אמש ננעלו המדדים בירידות שערים חדות. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 1.6% וננעל ברמה של 12,814 נקודות. נאסד"ק איבד 1.8% לרמה של 2,438 נקודות. מדד S&P500 השיל 1.8% וסיים ברמה של 1,392 נקודות.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני מספר דורשי האבטלה הראשונים לשבוע שהחל ב-3 למאי. אנליסטים בארה"ב מעריכים כי הנתונים יציגו 370 אלף דורשי עבודה.



מחיר הנפט הגולמי ננעל אמש בשיא של יותר מ-123.5 דולר לחבית, ובכך השלים זינוק של כמעט 10% בתוך ארבעה ימים. זאת, על רקע חששות כי לא יהיה די בהיצע הנפט העולמי כדי לעמוד בביקוש הגובר ובעקבות ירידה בניצול כושר הייצור של בתי הזיקוק בארה"ב.



חברת פוקס אינטראקטיב מדיה - חטיבת האינטרנט של ניוז קורפ שבשליטתו של רופרט מרדוק - צפויה להחמיץ ב-10% את יעד ההכנסות של השנה הפיסקלית שמסתיימת ביוני 2008 ונאמד במיליארד דולר. לדברי מרדוק, "אין ספק כי המגזר הצרכני מצוי בחרדה. אפשר לראות את ההשפעה על ענף הפרסום - כאשר תכנון והזמנת פרוייקטים נערכים לטווחים קצרים".



גידול נרשם במכירות הרשתות הקמעוניות בארה"ב. וול מארט (סימול: WMT), הקמעונית הגדולה בעולם, דיווחה על גידול של 3.2% במכירות החנויות שנפתחו בשנה שעברה בארה"ב ובכך עקפה את תחזיותיה לגידול של 3%-1% בלבד.



במקביל הודיעה קוסטקו (סימול COST) אחת הקמעוניות הגדולות בארה"ב על גידול של 8% במכירות, ועקפה את התחזיות שצפו גידול של 6.1% בלבד. לגידול במכירות סייע מחיר הנפט הגבוה, שכן בניכוי מכירות הבנזין רשמה החברה גידול של 5% בלבד.



מגזר הקמעונות אינו המגזר היחיד שהציג גידול במהלך חודש אפריל. ענקית המזון המהיר מקדונלדס (סימול MCD) דיווחה על גידול של 2% במכירותיה בחודש אפריל.



מנייתה של ענקית קמעונות האלקטרוניקה בסט ביי (סימול BBY) צפויה להיסחר על רקע הודעת החברה לפיה בכוונתה לפתוח חנויות ראשונות באירופה בהשקעה של 2.2 מיליארד דולר.



מניותיהן של יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית סרגון (סימול CRNY) ויצרנית הציוד לתקשורת אלחוטית אלווריון זינקו אמש - לאחר שספרינט נקסטל (סימול S), חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, וספקית האינטרנט האלחוטי קלירווייר (סימול CLWR) הודיעו על השקת רשת התקשורת האלחוטית המהירה ביותר בארה"ב בעזרת מימון של אינטל וגוגל.



החברות - שזנחו תוכנית דומה לפני שישה חודשים - הודיעו כי יאחדו את רשתות ה-WiMax (תקן תקשורת אלחוטי רחב פס לטווח של עד 50 ק"מ) שלהן וישיקו שירות WiMax כלל ארצי ראשון מסוגו בארה"ב. העסקה משקפת לחברה החדשה שווי של 14.5 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully