וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת אולמרט: הערכות במשטרה כי צו איסור הפרסום יוסר באופן חלקי או מלא במוצאי החג

עפרה אידלמן

8.5.2008 / 17:04

הגורמים המעורבים בחקירה יתכנסו הערב כדי לקבל החלטה בנושא

במשטרה העריכו אמש כי עד מוצאי החג יוסר, באופן חלקי או מלא, צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה החדשה בה נחקר ראש הממשלה, אהוד אולמרט.



"הארץ" עירער אתמול על ההחלטה להותיר את הצו



עיתון "הארץ" הגיש אתמול ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ההחלטה להותיר על כנו את צו איסור הפרסום בפרשה החדשה בה נחקר אולמרט. "הארץ" טוען באמצעות עורכי דינו מיבי מוזר, תמיר גליק וירון חנין, כי הפרסום בעיתון האמריקאי "ניו יורק פוסט" מרוקן מתוכן את הצו, וקובל על כך ששופט בית משפט השלום, דניאל בארי, לא נימק בהחלטתו אתמול מה היא הפגיעה שתיגרם לחקירה כתוצאה מהפרסום.



לטענת "הארץ", הציבור בישראל זכאי בחלוף שמונה ימים מפרסום קיומה של החקירה לדעת מהם החשדות המיוחסים לראש ממשלתו - אפילו בקווים כלליים. "הארץ" טוען כי טעה אתמול בית משפט השלום כשהתעלם בהחלטתו מהאינטרס הציבורי בקבלת מידע על חשדות נגד ראש ממשלה מכהן. הדיון בערעור ייערך ביום שישי בשעה 8:30, בפני השופטת עדנה קפלן הגלר.



בדיון שנערך אתמול בבית משפט השלום בבקשת "הארץ" וערוץ 10 להסיר את צו איסור הפרסום, טען "הארץ" כי איסור הפרסום מפר את האיזון בין הצורך להגן על החקירה לבין הצורך לדווח לציבור על אופי החשדות נגד אולמרט. ערוץ 10 טען שהחשדות העיקריים פורסמו כבר בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתרי אינטרנט.



נציג היחידה הארצית לחקירות הונאה, סנ"צ חגי בן אריה, טען מנגד שלא ניתן יהיה לתקן את החקירה לאחר התרת הצו בעוד שהדיון הציבורי יכול להמתין. הוא הוסיף כי גורמי אכיפת החוק מודעים לצורך בעדכון הציבור בחשדות ולכן הצו מוגבל בזמן עד יום ראשון. בן אריה האשים את כלי התקשורת בהפרה בוטה של הצו, וטען כי ההפרה השפיעה על החקירה. השופט בארי כתב: "אני יכול לציין בצער כי היו אכן השלכות לאותן הפרות". הוא דחה את הבקשה, והותיר את הצו על כנו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully