וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר הפיננסים הוביל את הבורסות ליום שלישי של ירידות; UBS נפל ביותר מ-5%

נמרוד הלפרן

8.5.2008 / 19:37

יוניליבר הוסיפה 5% לאחר שעלתה על התחזיות

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, העריך היום כי האינפלציה בגוש היורו צפויה להישאר גבוהה למשך זמן מה, ואותת בכך כי הבנק המרכזי אינו מתכוון למהר ולהוריד את הריבית באירופה, למרות האטה בצמיחת הכלכלה.



"רמת האינפלציה עלתה באופן משמעותי מאז הסתיו", אמר טרישה במסיבת עיתונאים לאחר החלטת הבנק המרכזי של אירופה להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 4%. "כפי שכבר אמרנו בעבר, רמת האינפלציה צפויה להישאר גבוהה לפרק זמן ממושך למדי בטרם תתחיל לרדת בהדרגה", הוסיף.



"רמת חוסר הוודאות כתוצאה מהמשבר הפיננסי נותרה גבוהה באופן יוצא דופן, למרות שנתוני היסוד הכלכליים בגוש היורו נותרו איתנים", אמר טרישה.



הבנק המרכזי של אירופה נמנע עד כה מללכת בדרכו של הבנק הפדרלי בארה"ב אשר הוריד את הריבית מאז חודש ספטמבר לא פחות משבע פעמים בשיעור מצטבר של 3.25% לרמה של 2%. לדברי טרישה, שמירת הריבית באירופה ברמתה הנוכחית תסייע להשבת האינפלציה בגוש היורו לרמה הרצויה. "רמת האינפלציה צפויה להישאר גבוהה מרמה של 2% באופן ניכר בחודשים הקרובים, ותתמתן בהדרגה רק בהמשך 2008", אמר טרישה.



בנק אוף אינגלנד הותיר אף הוא היום את הריבית בבריטניה ללא שינוי ברמה של 5%, לאחר שביצע שלוש הורדות מאז חודש דצמבר.



מגזר הפיננסים הוביל את הירידות במסחר באירופה היום. השווייצי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי נכסים, נפל ביותר מ-5% לאחר שהודיע אתמול כי משרד המשפטים האמריקאי פתח נגדו בחקירה על רקע חשד כי הבנק סייע ללקוחות לחמוק מתשלום מסים בארה"ב. מנהל בכיר בבנק אף נעצר לזמן קצר בעת ביקור בעיר מיאמי בחודש שעבר לאחר שרשויות החוק בארה"ב ביקשו לגבות ממנו עדות, כך מסר נציג UBS.



UBS דיווח שלשום כי לקוחותיו משכו 12.8 מיליארד פרנק (12.1 מיליארד דולר) מחטיבת ניהול הנכסים של הבנק ברבעון הראשון של השנה - ירידה ראשונה זה קרוב לשמונה שנים בהיקף נכסי הבנק. במקביל, רשם הבנק הפסד רבעוני של 17.3 מיליארד דולר בעקבות מחיקות נוספות שהביאו את סך המחיקות שביצע הבנק מאז תחילת המשבר בשוקי האשראי ל-38 מיליארד דולר. כמו כן, הודיע UBS על כוונתו לפטר 5,500 עובדים.



אוניקרדיט (סימול UCG.MI), הבנק הגדול באיטליה, ירד בקרוב ל-3% לאחר שדיווח כי רווחיו ברבעון הראשון של השנה נחתכו ביותר ממחצית לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, בעקבות מחיקות בגין השקעות באג"ח מגובות נכסים.



מינכן רה (סימול MUVGN.DE), חברת ביטוח המשנה השנייה בגודלה בעולם, ירדה כ-2.5% לאחר שדיווחה על רווח רבעוני של 775 מיליון יורו (1.2 מיליארד דולר) - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 821 מיליון יורו.



ענקית המזון הבריטית-הולנדית קפצה בכ-5.5% - הזינוק היומי החד ביותר זה שנה - לאחר שדיווחה על גידול של 33% ברווח הנקי ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה, ל-1.34 מיליארד יורו (2.1 מיליארד דולר).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully