וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס: "הדולר האמריקאי ירשום עליות נאות השנה בשל פסימיות-יתר לגביו"

נמרוד הלפרן

8.5.2008 / 22:36

"מושקע במטבעות של מדינות עם ייצור סחורות נרחב"

"אני צופה עליות נאות של הדולר משום כה רבים, בהם אני, היו פסימיים לגביו", אמר היום רוג'רס במסגרת ביקור בסינגפור. "ארה"ב היא יצרנית עצומה של מוצרים חקלאיים, ואם אני צודק בתחזיות שלי לגבי מחירי הסחורות החקלאיות, אשר אני מעריך שצפויים לזנק, הרי שהדבר יסייע לארה"ב יותר מאשר למדינות אחרות שלהן אין מגזר חקלאי כה גדול", הוסיף.



"מי שמייצר סחורות בתקופה של נסיקת מחירי הסחורות צפוי להצליח יותר מול אלה שאינם מייצרים סחורות", הוסיף רוג'רס. לדבריו, הוא מושקע במטבעות של מדינות שהן יצרניות סחורות גדולות, דוגמת אוסטרליה, קנדה וניו זילנד, ומעריך כי הן צפויות לרשום ביצועים טובים.



רוג'רס העריך כבר לפני שבוע וחצי בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג כי הדולר עומד ממש עכשיו בפני תקופה של עליות אשר עשויה להימשך כשנה, ומאז הראיון כבר הספיק המטבע האמריקאי להתחזק מול היורו בכ-2%.



בראיון ל-TheMarker בתחילת חודש דצמבר העריך רוג'רס כי הדולר ימשיך לצנוח בגלל מדיניות הריבית ההרסנית של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי. "ברננקי לא מבין כלום. כמו גרינספאן, הוא יודע רק להדפיס כסף", אמר רוג'רס. "הדבר הראשון שהוא עשה כאשר נכנס לתפקיד שלו זה להפסיק לפרסם את נתוני כמות הכסף כדי שלא נדע כמה כסף הם מדפיסים שם בבנק המרכזי, ומה שהוא עושה מאז שהוא בתפקיד זה להוריד ריבית. באוגוסט הוא חתך את הריבית כדי להציל את החברים שלו בוול סטריט. אנחנו הורסים את המטבע שלנו - הדולר - אבל ברננקי לא רואה את זה, כי הוא ממוקד בחברים שלו בוול סטריט".



"הייתי בשורט על הדולר הרבה זמן, ויש לי עדיין", אמר רוג'רס בראיון ל-TheMarker. "אבל השבוע, בטח ראיתם את השער של 'האקונומיסט' הבריטי עם הנפילה של הדולר, זה אומר שכולם כבר שורט דולר ואולי צריך לקנות דולר (הראיון נערך בתחילת דצמבר, ואכן הדולר רשם עלייה של 4.8% מול היורו מאז). אבל זה תיקון טכני, כל עוד ברננקי שם - אני בשורט על הדולר - ולצערי הוא יהיה שם עוד הרבה זמן כי אי אפשר להדיח אותו. בינתיים אני עובר לסינגפור".



רוג'רס, בן 65, קנה את פרסומו הראשון לפני שנים ארוכות כאשר הקים ב-70', יחד עם ג'ורג' סורוס, את קרן קואנטום המפורסמת, שגרפה רווחים עצומים. אחרי עשר שנים שבהן ניהלו השניים את קואנטום, הם הניבו למשקיעים שלהם רווח של 4,200%.



רוג'רס, דמות ססגונית במיוחד, נודע כמי שהקיף את העולם במכונית ובאופנוע. הוא התבטא בחריפות נגד הבנק הפדרלי על רקע משבר האשראי שנגלל השנה - ואמר כי יש לבטל את המוסד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully