וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אלף עמיתים הצטרפו לפנסיית החובה, וקרנות הפנסיה צמחו ב-1.8 מיליארד שקל ברבעון

אתי אפללו

9.5.2008 / 8:42

למרות רבעון של ירידה בתשואות, הענף המשיך לצמוח

התעשייה כולה הציגה ברבעון הראשון תשואה שלילית ממוצעת של מינוס 3.21%. תשואה זו מתונה יותר מהתשואה השלילית שהציגה תעשיית הגמל, בגלל כרית הביטחון שיש לקרנות הפנסיה שמשקיעות 30% מהנכסים שהן מנהלות באג"ח מיועדות, שמעניקות תשואה חיובית מובטחת וממתנות את הירידות של קרנות הפנסיה כאשר השוק יורד.



מגדל מקפת, שהובילה את טבלת התשואות ב-2007, איבדה את הבכורה ברבעון הראשון בסיכום הרבעון הציגה מגדל מקפת תשואה שלילית מצטברת של מינוס 3.72%, לעומת תשואה שלילית מצטברת של מינוס 3.45% במבטחים החדשה ותשואה שלילית מצטברת של מינוס 2.49% במיטבית עתודות ובהראל פנסיה.



את התשואה השלילית המצטברת הגבוהה ביותר מבין קרנות הפנסיה הגדולות הציגה הפניקס פנסיה, שמנהלת 1.3 מיליארד שקל והציגה בסוף הרבעון תשואה שלילית של מינוס 3.96%.



מבין קרנות הפנסיה הקטנות, קרן הפנסיה של אקסלנס, שרשמה תשואה מצטברת של מינוס 4.42%, הציגה את התשואה השלילית הגבוהה ביותר. יש לציין שעד סוף פברואר קרן הפנסיה של הלמן אלדובי היא זו שהציגה את התשואה השלילית הגבוהה ביותר מבין קרנות הפנסיה הקטנות.



אולם הלמן אלדובי לא פירסמו נתונים במארס, ולא ניתן לדעת מהי התשואה השלילית המצטברת שהם הציגו ברבעון.



הענף, שנהנה בשנים האחרונות מצמיחה שנתית של יותר מ-20%, ממשיך לצמוח. בתחילת הרבעון התרחש שינוי שצפוי להשפיע על קרנות הפנסיה - תיקון 3 שנכנס לתוקף בינואר.



בעקבות התיקון, שהפך את החיסכון הפנסיוני בכל האפיקים לחיסכון קצבתי, נהנות קרנות הפנסיה ממעמד של קופות משלמות קצבה, בעוד שקופות הגמל אינן כיום קופות משלמות קצבה. החל מראשית 2008 עמית שחוסך בקופת גמל שאינה משלמת קצבה, ייאלץ בעת פרישה להעביר את החיסכון לקופה משלמת. כיום מדובר בקרנות הפנסיה, אם כי בעתיד יהיו ככל הנראה סוגים נוספים של קופות משלמות קצבה.



בינתיים, קרנות פנסיה נוספות מצטרפות לענף, דוגמת קרן הפנסיה החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם. עוד אירוע שהתרחש ברבעון הראשון של 2008 הוא השלמת רכישת קרן הפנסיה גלעד על ידי הראל, לאחר שהשלמת העסקה התעכבה עקב התנהלות לקויה של דירקטוריון גלעד והמנכ"ל שלה בעת אישור העסקה.



ברבעון הראשון גייסה קרן הפנסיה מגדל מקפת, שמנהלת 11.8 מיליארד שקל, את הסכום הגבוה ביותר מבין קרנות הפנסיה - 514.59 מיליון שקל. למעשה, חל כאן מהפך, שכן מבטחים החדשה, שמנהלת 19.8 מיליארד שקל, מובילה באופן מסורתי בהיקף הצבירות בין קרנות הפנסיה.



אחת הסיבות לכך היא העובדה שבנוסף להפקדות מעסקים חדשים, מבטחים החדשה מושפעת גם מעלייה בשכר שממנה נגזרת עלייה בהפקדות לפנסיה. בשל התיק הגדול שהיא מנהלת, הדבר משפיע על הצבירות שלה. בסוף הרבעון הראשון גייסה מבטחים החדשה 477 מיליון שקל, מה שמדרג אותה במקום השני לאחר מגדל מקפת. את המקום השלישי תופסת מיטבית עתודות של כלל, שמנהלת 7.3 מיליארד שקל ושצברה ברבעון הראשון 343 מיליון שקל.



קרנות הפנסיה הקטנות לא נהנו מהגיוסים בענף וצברו ברבעון מיליוני שקלים ספורים. קרן הפנסיה הקטנה מגן זהב של איילון (שבאחרונה רכש פסגות 20% ממנה, עם אופציה לעלות ל-49%) שגייסה ברבעון כ-26 מיליון שקל, הובילה את הגיוסים בין הקרנות הקטנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully