וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר הרשתות החברתיות מייספייס צפוי להחמיץ את יעד ההכנסות שהציב לו תאגיד התקשורת ניוז קורפ

סוכנויות הידיעות

9.5.2008 / 8:51

ענקית המדיה הזהירה מפגיעה ברווחי הפרסום

החברה דיווחה כי רווחיה ברבעון השלישי של השנה הפיסקלית (הרבעון הראשון של 2008) היו פי שלושה מברבעון המקביל ב-2007, כתוצאה מעלייה במכירות הפרסום ברשת השידור פוקס ובערוץ החדשות פוקס ניוז, בנוסף להכנסה חד-פעמית של 1.7 מיליארד דולר שנבעה מהחלפת מניות עם תאגיד התקשורת ליברטי מדיה.



ניוז קורפ, המחזיקה בבעלותה את אולפני הקולנוע פוקס המאה ה-20, מסרה כי רווחיה ברבעון הסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר. הכנסות החברה גדלו ב-16%, והסתכמו ב-8.7 מיליארד דולר, לעומת תחזיות אנליסטים להכנסות של 8.6 מיליארד דולר.



אכזבה במייספייס



לפי הדיווח, אתר מייספייס צפוי להחמיץ את יעד ההכנסות שלו השנה, על רקע האטה בפרסום באתר. מדובר במכה עבור מרדוק, ששם את האינטרנט, ואת מייספייס בפרט, בחזית אסטרטגיית הצמיחה של החברה.



בנוסף, התוצאות עשויות לפגוע בהערכות השווי הגבוהות של מתחרותיה של מייספייס, כמו פייסבוק. בשנה שעברה רכשה מיקרוסופט נתח של 1.6% בפייסבוק תמורת 240 מיליון דולר, מה שהעניק לה שווי של 15 מיליארד דולר.



"אין ספק כי המגזר הצרכני מצוי בחרדה", ציין מרדוק. "אפשר לראות את ההשפעה על ענף הפרסום, כאשר התכנון וההזמנה של פרויקטים נערכים לטווחים קצרים". מרדוק דאג להוסיף כי פוקס אינטראקטיב היא חברה "בריאה ביותר". הוא מצפה כי בשנה הפיסקלית 2009 (המתחילה ב-1 ביולי 2008) תתאושש פוקס ותרשום שיעור הכנסות גבוה בהרבה ממיליארד דולר.



סמנכ"ל התפעול של ניוז קורפ, פיטר צ'רנין, אמר מוקדם יותר כי תחזיות הצמיחה המקוריות היו מאוד אגרסיוויות, ובשל כך ניוז קורפ מרוצה גם מהתוצאות הנמוכות יותר.



"למרות המכשולים, ההישגים שלנו יוצאי דופן", אמר צ'רנין. הוא הוסיף כי אחת הסיבות להחמצת היעדים היתה הבעיה הקשה בהערכת הפוטנציאל המסחרי של רשתות חברתיות באינטרנט. לדבריו, "עדיין קשה לכמת את הערך הכלכלי של חברים ברשתות חברתיות", מפני שמפרסמים רגילים לבסס את חשיבתם על מדדים מסורתיים, שכבר אינם מתאימים.



ניוז קורפ ממשיכה להאמין כי מייספייס הוא אתר הרשתות החברתיות החזק ביותר. בשוק האמריקאי המשמעותי, היא מתגאה ב-73 מיליון משתמשים קבועים, לעומת 36 מיליון של פייסבוק. המשתמשים במייספייס שוהים באתר זמן ארוך ב-44% מאלה המשתמשים בפייסבוק.



פוטנציאל בדאו ג'ונס



הרווח התפעולי בחטיבת הטלוויזיה של ניוז קורפ גדל ב-53%, בין השאר, הודות לצמצום בעלויות הפקת תוכניות הפריים-טיים, ולמכירת פרסומות בגמר ליגת הפוטבול, הסופר בול.



מרדוק דיווח כי עסקי ניוז קורפ באוסטרליה משגשגים, וכי בבריטניה רשמה תחנת הטלוויזיה בתשלום BSkyB הישגים נאים. "איני יודע אם העסקים באירופה יצמחו כמו שהם צומחים בארה"ב - אמרו לי שיש האטה באירופה".



ניוז קורפ הזימה את השמועות כי היא שותפה בהצעת הרכישה שהניחה מיקרוסופט לפתחה של יאהו. "לקח לגוגל חמש שנים להגיע להכנסות של מיליארד דולר בשנה, ליאהו זה לקח שמונה שנים. אנו נעשה זאת בפחות משלוש שנים", אמר צ'רנין.



תוצאות ניוז קורפ, המו"לית של "וול סטריט ג'ורנל" ואתר מרקטווץ', כללו רווח של 21 מיליון דולר מדאו ג'ונס, שנרכשה על ידיה באחרונה. מרדוק אמר כי הרושם הראשוני שלו מהמו"לית חיובי ביותר. "ככל שאני מבלה יותר זמן בחברה, אני רואה יותר הזדמנויות לשיפור והרחבת פעילותה".



הוא הוסיף כי הוא רואה פוטנציאל רב בשירות הידיעות דאו ג'ונס ובנתונים הפיננסיים שלה, שבהם מדד דאו ג'ונס. "אולי יידרש לכך זמן, אבל אני בטוח ברכישה הזאת יותר מכל רכישה אחרת שביצעתי", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully