וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: חודש מפתח לשוק המניות

טל לוי

9.5.2008 / 9:23

במהלך החודש יתקבלו נתוני החשבונאות הלאומית לרבעון הראשון, ובראשם נתוני הצמיחה והצריכה הפרטית. ממליצים להתמקד בענפים דפנסיביים

"החודש הקרוב צפוי להיות חודש מפתח בנוגע לכיוונו העתידי של שוק המניות המקומי, שכן יתקבלו בו נתוני החשבונאות הלאומית לרבעון הראשון, ובראשם נתוני הצמיחה והצריכה הפרטית" כך כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית. "בד בבד", הוסיפו בדו"ח, "דו"חות החברות לרבעון הראשון, אשר יפורסמו בשבועות הקרובים, יאפשרו לבחון כיצד התמודדו החברות עם ההאטה הכלכלית, ויאפשרו להעריך טוב יותר לאן פני השוק בהמשך".

בבנק הפועלים צופים דוחות חיוביים לחברות הכימיה ומגמה מעורבת בענפי המזון, האנרגיה, הקמעונות והתקשורת. מנגד, בבנק סבורים כי "גורמי הסיכון - שהעיקריים שבהם הם החשש מהאטה גלובלית ופגיעה ברווחי החברות, וכן התנודתיות בשוקי ההון - שרירים וקיימים, ואנו חוששים כי השפעתם על הבורסה טרם התפוגגה". לאור זאת, המלצת הבנק היא להמשיך בנקיטת מדיניות זהירה בתיק ההשקעות, ולהתמקד בענפים דפנסיביים, כגון תקשורת, אנרגיה, כימיה ופרמצבטיקה.

בבנק לאומי ממשיכים לספק גם היום תחזית דומה להפליא לזו שסופקה במשך השבועות הארוכים האחרונים: "בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה, תוך קורלציה גבוהה עם השווקים הבינלאומיים" כותבים בבנק. "רמת המכפילים הנוחה בשוק מעניינת עבור לקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח. עבור הלקוח הסולידי או המשקיע שיידרש לכספו בטווח הקצר, אנו מציעים עדיין להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיוויים". בזירה המקרו כלכלית, כותבים בלאומי כי נתוני הכנסות המדינה ממיסים אינם מצביעים על האטה. "על אף זאת", כותבים בלאומי, "אין להתעלם מהעובדה כי כיום לממשלה קיים צבר התחייבויות שאושרו בשנים הקודמות הנעדרות מקור תקציבי. כבר עתה נערך האוצר לקביעה מחדש של סדרי העדיפויות הכוללת דחיית חלק מתוכניות הממשלה וויתור על חלק מהתוספות התקציביות. בהתחשב בכל אלו, ובהילקח בחשבון כי הכנסות המדינה עלולות להיפגע כתוצאה מההאטה במשק נראה כי בתקופה הקרובה יאלץ האוצר להמשיך בתהליך הרחבת הגיוסים בשוק המקומי", חותמים בלאומי.

בבנק הפועלים ממליצים על אפיק שמרני בדמות המק"מ, שכן עקום המק"מ (תוואי הריביות שהוא מציע) משקף את החששות מפני עליית מדרגה באינפלציה העתידית. "מאחר ואנו סבורים כי המק"מ משקף את עליית הריבית העתידית אנו ממליצים על השקעה בו", כותבים בבנק. בשוק הסולידי, סבורים בבנק כי לאחר עליות המחירים האחרונות הריבית הריאלית (הריבית בניכוי האינפלציה) המתקבלת באג"ח הצמוד הקצר הינה אפסית עד שלילית. "לאור האמור לעיל, להערכתנו ניתן להתחיל להסיט כספים מאג"ח צמוד קצר לעבר אלו השקליות הקצרות" מציעים בבנק. כמו כן, נוכח רמת חוסר הוודאות בשוק והסיכון הגבוה הכרוך בהשקעה, על רקע התנודתיות במסחר העולמי; ולנוכח הצפי להעלאת הריבית, סבורים בבנק כי אין הצדקה להארכת משך חיים ממוצע של הרכיב האג"חי בתיק - כלומר, ממליצים להשקיע באגרת חוב שמשך החיים הממוצע שלה קצר יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully