וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' סורוס: השלכותיו של משבר האשראי רק מתחילות להיות מורגשות בארה"ב

סוכנויות הידיעות

9.5.2008 / 12:47

סורוס: מחירי הבתים בארה"ב צפויים להמשיך ליפול

"הנזק שנגרם למערכת הפיננסית הגלובלית צריך להשפיע, לדעתי, על שאר הכלכלה, והשפעות הנזק הזה רק מתחילות להיות מורגשות", אמר סורוס בן ה-77, שהקים את קרן קואנטום יחד עם גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס בשנות ה-70.



ארה"ב, אמר סורוס, נמצאת רק בתחילתה של מגמת הזינוק במספר עיקולי הבתים. הציפיות לפיהן הנפילה החדה במחירי הבתים בארה"ב תסתיים בסוף השנה "אינה ריאליסטית", אמר סורוס, שהוסיף כי מחירי הבתים בארה"ב צפויים להמשיך ליפול. ביום שלישי, הביע סורוס תמיכה ביוזמה הדמוקרטית בקונגרס להגדיל את סמכויותיו של מנהל הדיור האמריקאי (FHA) במטרה לבלום את העלייה במספר העיקולים.



"מה שצריך לעשות הוא לנסות לשמור את מספר העיקולים נמוך ככל שניתן, ואני לא חושב שהצעדים המוניטריים או הפיסקליים שננקטו עד כה יצליחו לעשות זאת, במידה שלא יינקטו צעדים נוספים", אמר סורוס.



בהתייחסו לסדרת הורדות הריבית של הבנק הפדרלי, שהוריד את הריבית בארה"ב ב-3.25% ל-2% מאז ה-18 בספטמבר כדי למנוע מכלכלת ארה"ב לגלוש למיתון, אמר סורוס כי להמשך הורדות הריבית עשויה להיות "השפעה הרסנית".



"הדולר בהחלט ימצא את עצמו תחת לחץ מחודש אם הבנק הפדרלי ינקוט בצעד כזה. העובדה שהם עצרו ברמה של 2% מעניקה לדולר מרחב נשימה, וכתוצאה מכך הדולר התייצב", אמר סורוס, ששיבח את הבנק הפדרלי על תפקודו במהלך המשבר הנוכחי.



"בהתחלה הם הגיבו באיטיות, אבל אחר כך, בתחילת השנה, הם הגיבו באופן מאד קיצוני והם נמצאים כעת בדיוק במקום הנכון", אמר סורוס. בפגישתו האחרונה ב-30 באפריל, חתך הבנק הפדרלי את הריבית ב-0.25% ל-2% ורמז כי סדרת הורדות הריבית שבה החל בספטמבר הגיעה לקיצה.



העליות האחרונות בשוקי המניות ברחבי העולם, אמר סורוס, אינם משקפים את הבעיות הנרחבות במגזר הדיור האמריקאי. סורוס צפה כי מספר שמיטות החוב על המשכנתאות בארה"ב יגיע ל-4 מיליון בשלוש השנים הקרובות, "אלא אם ייעשה משהו נוסף בעניין".



בחודש שעבר אמר סורוס כי משבר האשראי הנוכחי הוא המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully