וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפסדי הסאבפריים: מנכ"ל ואקוביה קנדי תומפסון הודח מתפקידו כיו"ר

סוכנויות הידיעות

9.5.2008 / 15:09

ואקוביה רשם הפסד של 780 מיליון דולר ברבעון הראשון

מוואקוביה נמסר כי תומפסון, המכהן כמנכ"ל ויו"ר הבנק מאז שנת 2000, יישאר בתפקיד המנכ"ל וישמור על מקומו בדירקטוריון הבנק - אך לארי סמית' יחליפו בתפקיד היו"ר. ואקוביה דיווח על הפסד של 780 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008 - לעומת רווח של 2.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעקבות מחיקות ערך בסך 2 מיליארד שאולץ לרשום בשל חשיפתו לשוק המשכנתאות האמריקאי.



בתגובה להפסד הרבעוני - הראשון של הבנק מאז 2001 - הודיע ואקוביה על קיצוץ הדיווידנד למשקיעים ב-41% ועל גיוס של יותר מ-7 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות ואג"ח להמרה. ואקוביה גייס 3.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות בכורה לפני חודשיים בלבד.



מאז פרסום התוצאות הרבעוניות של ואקוביה דרשו רבים מבעלי המניות בבנק כי המוסד יילך בעקבותיהם של בנקים נוספים כגון סיטי ומריל לינץ' וידיח את תומפסון מתפקידו. לאחר פרסום ההודעה על הדחתו מתפקיד היו"ר, אמר תומפסון כי השינוי המנהלי יאפשר לו "להפנות 100% מזמני ותשומת לבי כדי להדריך את החברה במהלך התקופה הנוכחית".



בנק ואקוביה נכנס עמוק לתחום המשכנתאות בשנת 2006 - בשיאה של בועת הדיור האמריקאית - עם רכישתו של בנק גולדן ווסט פייננשל תמורת כ-25 מיליארד דולר. הפעילות של גולדן ווסט התמקדה בקליפורניה, אחת המדינות ששוקי הדיור שלהן נפגעו בצורה החריפה ביותר בארה"ב. שווי השוק של ואקוביה נחתך ב-50% מאז רכש את גולדן ווסט פייננשל - בעקבות המשבר המחריף בשוקי הדיור והמשכנתאות.



חלק גדול מהמשכנתאות של גולדן ווסט התבססו על ריבית משתנה המאפשרת ללקוחות לקבוע כמה לשלם מדי חודש - אך הריבית שטרם שולמה מתווספת למשכנתא ומגדילה את הסכום הכולל. עם זאת, גולדן ווסט היה ידוע כבנק שאינו מעניק הלוואות בקלות. לכן העריך ואקוביה כי הוא מסוגל להתמודד עם המשבר בשוק הדיור. בשבוע שעבר, הודה תומפסון כי רכישת גולדן ווסט "התרחשה בעיתוי שגוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully