וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט על סף 126 דולר לחבית

אשר שכטר

9.5.2008 / 21:46

מחיר הנפט הגולמי ממשיך לשבור שיאים. נסגר ברמה של 125.9 דולר לחבית - עלייה של 2.27 דולר - בדרכו לזינוק השבועי החד ביותר זה למעלה משנה

מחיר הנפט הגולמי המשיך לשבור שיאים, ונסגר על סף 126 דולר לחבית בדרכו לזינוק השבועי החד ביותר זה למעלה משנה, על רקע היחלשות הדולר וחששות כי לא יהיה די בהיצע כדי לענות על הביקוש בשוק העולמי. המשך ההתקפות על מתקני נפט בניגריה - יצרנית הנפט הגדולה באפריקה - אשר הפילו את תפוקת הנפט במדינה לשפל של עשור, אף הן תרמו לעליית מחיר הנפט.
החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 125.96 דולר לחבית, זינוק של 2.27 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שהמהלך המסחר נסקו לשיא תוך-יומי של 126.2 דולר לחבית. בסיכום שבועי זינק מחיר הנפט ב-8.3%.

"מדובר בעוד יום של זעזועים", אמר סגן נשיא הברוקר אלרון טריידינג, פיל פלין, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "ישנה כעת תנופה של אופטימיות ואנשים נוהרים אל הנפט, משום שנראה שזה המקום הטוב ביותר להשקיע את הכסף שלך", הוסיף. "נכון לעכשיו, המומנטום לנפט מאוד חזק", ציין פלין.

מחיר הזהב אף הוא רשם עלייה על רקע היחלשות הדולר. החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו במחיר של 885.8 דולר לאונקייה, עלייה של 3.7 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק, והשלימו עלייה שבועית של 3.2%. מחיר הזהב חצה בחודש שעבר לראשונה את רף ה-1,000 דולרים לאונקייה על רקע ביקוש מוגבר למתכת היקרה כהשקעה חלופית וככלי גידור מפני אינפלציה.

מחיר הזהב, אשר זינק בשנה שעברה ב-31% לאחר שהוכפל פי יותר משלושה במהלך שבע השנים האחרונות, עלה ב-6% בשישה החודשים האחרונים - בשעה שהדולר איבד באותה התקופה 5% מול היורו. "הביקוש לסחורות כגידור נגד אינפלציה שב ועלה השבוע, לאחר שמחיר הנפט רשם את הזינוק השבועי החד ביותר זה למעלה משנה", אמר אנליסט קיטגו בוליון דילרס, ג'ון נדלר, לאתר מרקטווץ'. "מחיר נפט הוכפל בשנה החולפת ומהווה כעת איום של ממש על הכלכלה העולמית".

"אנו ממשיכים להעריך שמחיר הזהב יתאושש במחצית השנייה של השנה", העריך היום אנליסט דויטשה בנק, מייקל לואיס, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "אנו לא מעריכים כי כל התאוששות קצרת מועד של הדולר מבשרת על שינוי במגמת היחלשות המטבע האמריקאי", הוסיף.

עליית מחיר הנפט השבוע באה על רקע הערכות כי מחירו עשוי להגיע ל-200 דולר לחבית. נשיא ארגון אופ"ק, האחראי על קרוב ל-40% מתפוקת הנפט העולמי, הזהיר אתמול כי מחיר הנפט עשוי לזנק ל-200 דולר לחבית, במידה שתימשך היחלשות הדולר. המטבע האמריקאי נחלש מתחילת השנה ב-5.6% מול היורו, והפך בכל את שוק הסחורות להשקעה אטרקטיביות יותר עבור משקיעים זרים, וכן לכלי גידור מפני אינפלציה.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully