וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי מיילן - מתחרתה של טבע - התרחבו ברבעון הראשון ל-444 מיליון דולר עקב האטה בשוק הגנרי בארה"ב

נמרוד הלפרן

9.5.2008 / 19:51

המניה נופלת ב-12% במסחר בוול סטריט

מיילן, אשר הוזכרה באחרונה על ידי אנליסטים כיעד רכישה אפשרי של טבע, רשמה ברבעון הראשון הפסד של 444 מיליון דולר, או 1.46 דולר למניה, לעומת הפסד של 71 מיליון דולר, או 31 סנט מניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 9 סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים.



הכנסות החברה ברבעון יותר מהוכפלו לעומת התקופה המקבילה, ל-1.07 מיליארד דולר, הודות לרכישת חטיבת התרופות הגנריות של מרק KGaA הגרמנית (אין קשר למרק האמריקאית) בשנה שעברה. תוצאות מיילן בשורה העליונה היו נמוכות מתחזיות האנליסטים אשר צפו מכירות של 1.14 מיליארד דולר. חלקה של מרק KGaA בהכנסות מיילן ברבעון הסתכם ב-630 מיליון דולר.



מכירות התרופות הגנריות של מיילן בצפון אמריקה ירדו ב-3.8% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-392 מיליון דולר, בעקבות תחרות מוגברת מצד חברות גנריות אחרות ותמחור נמוך.



מיילן רכשה בחודש אוקטובר את חטיבת התרופות הגנריות של מרק KGaA תמורת 6.7 מיליארד דולר במזומן - עסקה שהפכה את מיילן ליצרנית התרופות הגנריות השלישית בגודלה בעולם.



אנליסט סיטי (לשעבר סיטיגרופ), אנדרו סוונסון, העריך בחודש מארס כי טבע תידרש לרכוש מתחרה גדולה כדי לעמוד ביעדיה, וכי מטרה אפשרית עשויה להיות מיילן. רכישת מיילן תקנה לטבע השלמה משמעותית במדינות חשובות באירופה, חדירה לשווקים אסיאתיים וסיכוי להגדיל את נתח השוק בארה"ב, גם אם תיאלץ לוותר על חלק מהמוצרים שהיא משווקת בשל דרישות הרשות האמריקאית להגבלים עסקיים, ציין סוונסון.



מנייתה של יצרנית תרופות גנריות אמריקאית אחרת, באר (סימול BRL) רשמה אתמול בוול סטריט את הנפילה היומית החדה ביותר זה קרוב ל-15 שנים, אשר מחקה יותר ממיליארד דולר משווי השוק שלה, לאחר שדיווחה על רווח ומכירות רבעוניים שהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים, וחתכה את התחזית לשנה כולה זה הרבעון השני ברציפות.



באר רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח של 23 מיליון דולר, או 21 סנט למניה, גידול של 92% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 57 סנט למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 80 סנט למניה.



הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-608 מיליון דולר, צמיחה של פחות מ-2% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2007. מכירות התרופות הגנריות של באר ברבעון ירדו ל-469 מיליון דולר, לעומת 471 מיליון דולר בתקופה המקבילה. מכירות התרופות הגנריות בארה"ב רשמו ירידה חדה במיוחד של 15%, והסתכמו ב-261 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully